Male?

Treblir4

Glad i forumet
Ville dere malt utvendig når dere er gravide i første trimester? Jeg har googlet meg frem til at det skal være greit, men likevel så er jeg litt redd for å miste. Er jo ikke verdt det bare for å få malt...

Fint at du tar opp dette. Har tenkt på det samme selv. Jeg har kommet frem til at jeg kommer til å Male ute, med mange pauser. Men ikke inne :)

De fleste malingstypene er også nå mye "snillere" enn før:)

Jeg sto over da vi malte huset sist gang jeg var gravid... Turte ikke!

Er jo en god unnskyldning for å leie inn noen til å gjøre det, men det koster så mye... Hadde vært veldig godt neste sommer med liten baby og nymalt hus. Har nok å drive med da :-)

På sinnasnekkeren sier de at innemaling er tryggere enn den ute. Den ute innholder jo noe for at været ikke skal ødelegge det. Mente jeg så en gang at ei fikk skikkelig kjeft der pga det.

Inne kan man jo kjøpe Jotun sens. Den er helt trygg. Noen andre som mener man absolutt ikke burde male ute?

Jeg er utdannet yrkesmaler og mener Gravide bør unngå maling hvis den kan ! Jeg er midt i en tilretteleggingsprosess i jobbsammenheng pga maling da jeg er gravid selv. Arbeidsforhold med Løsmidler, gasser, og ellers farlige kjemikalier kan være farlige og uheldige for barnet i magen!
Selv om malingen viser seg og være løsmiddelfri og-eller vannbassert betyr det ikke nødvendigvis at malingen er 100% trygg. Nå har jeg jo dette som et yrke, det er litt anderledes bare for noen timer..
Men til deg "treblir4" ville jeg prøvd å la være å male ute. Selv om man står ute og maler, avgasser malingen, og du står allikevel oppi gassen..
Håper du får noen andre til og overta, eller vent til neste år med maling av hus

Vi skal male huset vårt, men fikk beskjed av samboer at jeg fikk ikke lov å male. Vil ikke ta sjanser :)

Vi skal male huset vårt, men fikk beskjed av samboer at jeg fikk ikke lov å male. Vil ikke ta sjanser :)

Hadde aldri i verden fått lov av kjæresten jeg heller :-) unødvendig å ta sjanser..

Back
Topp