Male vegger

Lykketreff

Gift med forumet
Noen som vet hvor en får kjøpt sånn babyvennlig maling? :) har dere erfaring med at de er like gode som annen maling? Bruker dere maske når dere maler/pusset/etc?

Merker jeg tar det veldig for gitt at alle her driver med oppussing :p håper noen har gode råd!

jotun sens er den som er "mest helsevennlig" ift graviditet og allergier osv. Men hvis man skal tenke kvalitet, så kommer sens dårligere ut enn annen "vanlig" maling. Men for all del, den dekker og holder :-) Er jo mange som bruker den. Men vi har valgt å ikke kjøre sens, så da er det mannen som har malt.

Vi malte med Jotun sense, som skal være trygt for gravide. Eller det vil si, min mann malte... :) men malingen var veldig fin og akkurat som annen maling (bare dyrere...)

Jotun Sens :)
Den er kjempegod!

jotun sens er den som er "mest helsevennlig" ift graviditet og allergier osv. Men hvis man skal tenke kvalitet, så kommer sens dårligere ut enn annen "vanlig" maling. Men for all del, den dekker og holder :-) Er jo mange som bruker den. Men vi har valgt å ikke kjøre sens, så da er det mannen som har malt.

Takk for tips! Vi flytter og har såpass mye å male at jeg får litt dårlig samvittighet om mannen skal gjøre alt sammen selv :p kanskje jeg skal vaske først også får han holde dugnad og male etterpå.

Jeg malte med jotun sens da jeg var gravid sist, og litt med purecolor (men da bare en vegg og i godt luftet rom). Men jotun sens var ikke noe problem, lukta ikke maling engang :-)

Jeg skal faktisk ikke male. Det rommet babyen får er grønt, og har ingen grunn til å endre på det. <3

Snakket med en maler og han sa det at så lenge det ikke er advarsel på malingen, så skal det være ok for alle. Samtidig som han sa at man skal være nøye på utlufting.
Og det er jo som regel vannbasert maling som skal brukes, ikke løsemiddelbaserte.
Men det betyr ikke at jeg selv ville malt alle rom i huset mens jeg er gravid... :joyful:
Det er nok en del vaskemidler som kan være enda verre for gravide enn maling.

Vannbasert maling er det ikke så mye fæle stoffer i. Viktigste er uansett å lufte ut. Så om du for eksempel skal male soverom så ikke sov på rommet samme kveld men ha alle vinduer oppe hele natta :)

Nå skal ikke vi pusse opp i denne omgang, men har tidligere malt med vanlig maling (Jotun). Så lenge man lufter godt så er malingen helt trygg i dag, da snakker jeg om vannbasert :)
Bruker ikke maske når jeg har malt, men hatt vinduet oppe. Maske ville jeg ha brukt uansett ved pussing!

Snakket med en maler og han sa det at så lenge det ikke er advarsel på malingen, så skal det være ok for alle. Samtidig som han sa at man skal være nøye på utlufting.
Og det er jo som regel vannbasert maling som skal brukes, ikke løsemiddelbaserte.
Men det betyr ikke at jeg selv ville malt alle rom i huset mens jeg er gravid... :joyful:
Det er nok en del vaskemidler som kan være enda verre for gravide enn maling.

Vaskemidler har jeg gravidvennlige versjoner av, så det føles litt tryggere :) det er ganske mye som skal males, og vi overtar huset før vi må flytte ut herfra, så i teorien trenger jeg ikke sette en fot der før flere dager etter at malingen har tørket. Lurer litt på om jeg ikke bare skal holde meg unna :p

Vannbasert maling er det ikke så mye fæle stoffer i. Viktigste er uansett å lufte ut. Så om du for eksempel skal male soverom så ikke sov på rommet samme kveld men ha alle vinduer oppe hele natta :)

Det er to ganger, en trapp og stue som skal males, og jeg kan sove i leiligheten siden vi overtar huset før vi skal flytte ut. Det blir kanskje litt kaldt å lufte for full maskin, så får se om ikke jeg bare holder meg unna :p selv om vannbasert er trygt så føles det litt unødvendig ut, tror jeg.

Jeg malte med jotun sens da jeg var gravid sist, og litt med purecolor (men da bare en vegg og i godt luftet rom). Men jotun sens var ikke noe problem, lukta ikke maling engang :-)

Jotun sens virker som det beste alternativet, ja, hvis ikke jeg lar mannen ta hele malingsjobben ;)

Nå skal ikke vi pusse opp i denne omgang, men har tidligere malt med vanlig maling (Jotun). Så lenge man lufter godt så er malingen helt trygg i dag, da snakker jeg om vannbasert :)
Bruker ikke maske når jeg har malt, men hatt vinduet oppe. Maske ville jeg ha brukt uansett ved pussing!

Det er sant at en trenger maske til pussing, så det må vi jo kjøpe uansett :)

Så koselig med frisk farge på barnerommet :) våre får beige rom når vi flytter, men på sikt gjør vi sikkert noe med det.

Ja, veldig fornøyd med den grønnfargen egentlig. Lys og frisk farge. :) Var sånn når vi kjøpte huset, og vi har ikke planer om å gjøre så veldig mye. Blir å kjøpe møbler til ungen etter hvert. Tenker hvit sprinkelseng og en hvit garderobe kan passe. Og det lille rosa i taklampa gidder jeg ikke gjøre noe med uansett kjønn på ungen. :)

Jeg kommer til å male og lufte godt, da vi pusser opp kjelleren. Har kjøpt maske. Hun på butikken sa det gikk veldig bra så lenge ikke man gjorde det ofte

Jeg kjøpte maling på Jernia som het PULS. Fikk beskjed om at det var den samme malingen som Jotun Sense, bare at det sto et annet merke på spannet (billigere enn Jotun og ofte på tilbud). Likte veldig godt å male med den, dekket godt, enkel å stryke ut og den fløt fint.

Back
Topp