Vi kjenner en som driver maleforretning, han har maaange års erfaring med maling. Han sa at jeg IKKE måtte finne på å male så lenge jeg var gravid, spesilt ikke med utemaling. Samme gjelder beis. Selv med maske! Det er mange sterke stoffer i malingen som brukes utendørs, for at sopp og lignende skal holdes vekk..
Jeg tenker at det er ikke noe vits å gå å bekymre seg dersom man allerede har malt noe, for riskoen for at noe skal gå galt er ikke SÅ stor!
Men man vet ikke hva disse stoffene KAN gjøre, så om du vet om det, og alikevel velger å male mener jeg det er dumt. Det er så mye som kan påvirke de små, spesielt nå i første trimester da organene dannes.
(du som hadde malt da du var 4-5 uker på vei, tror du kan ta det heeelt med ro. Du deler ikke blodomløp med den lille så tidlig)
Husk at vi gir grunnlaget for resten av livet til den lille babyen, og er ansvarlig for å gi den lille en best mulig start.. Og å avstå fra å bidra med malingen er virkelig ikke det værste
Vist noen føler seg støt av min mening, så beklager jeg det! Jeg har en kronisk syk sønn, og er nok derfor litt over snittet nøye på å sørge for at lille i magen får ett best mulig grunnlag. (Selv om sønnen min sin sykdom ikke er medfødt)