Male tripp-trapp stol - hjelp!

SHS

Elsker forumet
Noen her som har gode råd og erfaring å dele når det gjelder å male en tripp-trapp stol. Lurer særlig på metallstengerne og skruene.

Hvis jeg maler over skruene og metallstengerne, vil malingen sitte?

Jeg klarer ikke å unngå å male på disse metallgreiene uten å skru fra hverandre stolen. Vil det være best å skru fra hverandre hele og male hver enkelt del?

Jeg har selvfølgelig skrudd ut sitte- og fotplaten.
 
Jo tok ut skruer og metall stang!
Det blir nok penere, for malingen vil vel ikke sitte skikkelig på den.
 
  • Liker
Reactions: SHS
Du må jo også pusse ned alt, jeg tror jeg ville latt skruene være som de er jeg altså...

Det er en underlig jobb, og den er sikkert hardt lakkert, så du må nok regne med at det flasser av etterhvert.. Søsteren min gjorde dette på en gammel trefarget stol, men den var så hardt lakkert at den ble ikke pen etterhvert.
 
  • Liker
Reactions: SHS
Ville skrudd den fra hverandre og pusset den ned.. Å deretter bruke gulvlakk eller gulvmaling når du maler den :) litt jobb, men blir fint! Lykke til


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for tips! Kom på at jeg lurer på en ting til...

Disse metallstengerne er også slitt og stygge. Hvordan kan jeg få de fine, hvis jeg ikke skal male dem? Evt. hvordan maling bør jeg bruke for at den skal sitte?
 
Du får kjøpt lakk til metall hos de fleste fargehandlere, og de har helt sikkert noen tips om forarbeid også. Lønner seg å være nøye med det, resultatet blir mye penere og holdbart :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: SHS
Back
Topp