male trappa

MorTilSanderOgVetle

Forumet er livet
trappa vår er malt fra før, men er blitt så stygg. (var malt før vi flyttet inn) så tenkte å male den på nytt. i eggehvit. men hvordan gjør dere det? Jeg aner ikke hvordan jeg skal begynne med 3 unger i hus.. finnes det maling som tørker fort? 

jeg ville ALDRI valgt hvit trapp...vår er hvit......var slik da vi kjøpte huset....har sååå lyst og male vår også....er så mye stygger merker og slikt i den....hadde aldri valgt hvit trapp selv!!!er veldig fint,men må støvsuge flere ganger i uka kun pga trappa og som sagt stygge merker

Bruk i allefall en bra maling. Oxan gulvmaling f.eks, den har en veldig hard overflate som gjør at den tåler litt. Ellers er jeg enig at du ikke burde velge en for lys farge, har det selv og du ser støv & drit med en gang

jeg vet hvitt er noe dritt slik. men nå er den lysgrå aktig, å alt syntes på den å. så er vant til det. er det så mye farger å velge på trappa da? kan jo ikke ha fargetrapp eller svart liksom.. syntes ikke noe annet enn hvitt er fint når man skal male selv.. eller noen forslag?

Jeg holder på å male trappa hvit nå.. Var mørk og lys parkett der før!
Ser støv og skitt fort på den, men ville ikke hatt en annen farge fordi, er absolutt finest med hvit synes jeg [;)]
Jeg har malt med hvit oxan maling.. Så må ta det når vi skal bort i helgen f.eks for det lukter veldig og vi er avhengig av å bruke trappen hele tiden!

du må bruke gulvmaling, den er slitesterk nok for en trapp.

je skal male over trappen min selv på nytt + trinnene, jeg har hvit trapp og skal holde meg til det. Har fått noen hakk, de har flekket over med maling. I trinnene da jeg skal male de skal jeg sette inn trappetrinnstepper.

Jeg syntes ikke det er noe slit med å holde hvit trapp egentlig...den blir støvsugd jevnlig og så går jeg over med kost og feiebrett i trinnene i stedet for å drasse på støvsugeren hver gang. Er det flekker har jeg enkelt med meg en fuktig klut da jeg koster og tar de underveis.

Men da jeg skal male trappen foretrekker jeg å være alene en helg i huset. Vi har en hund og to katter..vurderer da å egentlig ta annen hvert trinn å gjøre ferdig, så trappen kan brukes delvis

ORIGINAL: Fint_Lite

du må bruke gulvmaling, den er slitesterk nok for en trapp.

je skal male over trappen min selv på nytt + trinnene, jeg har hvit trapp og skal holde meg til det. Har fått noen hakk, de har flekket over med maling. I trinnene da jeg skal male de skal jeg sette inn trappetrinnstepper.

Jeg syntes ikke det er noe slit med å holde hvit trapp egentlig...den blir støvsugd jevnlig og så går jeg over med kost og feiebrett i trinnene i stedet for å drasse på støvsugeren hver gang. Er det flekker har jeg enkelt med meg en fuktig klut da jeg koster og tar de underveis.

Men da jeg skal male trappen foretrekker jeg å være alene en helg i huset. Vi har en hund og to katter..vurderer da å egentlig ta annen hvert trinn å gjøre ferdig, så trappen kan brukes delvis

det var smart. for må bruke trappen, siden soverommene er oppe. [:D]

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

er det vi må å..tar lenger tid da men..bedre det enn å male seg fast nede [:D] Trappemalingen trenger noen tørketimer, jeg rakk to strøk på en dag sist.

ORIGINAL: Fint_Lite

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

er det vi må å..tar lenger tid da men..bedre det enn å male seg fast nede [:D] Trappemalingen trenger noen tørketimer, jeg rakk to strøk på en dag sist.

ja, da får jeg prøve å få barnefri en dag, så jeg får begynt. nytter ikke med alle hjemme da nei.. [:)] takk for tips

Sliter med det samme selv her for vi har også soverom oppe..
Men skal ta annen hvert trinn..

Men først skal jeg grunne, og så bruke gulvmaling..[:D]

Har nå mørk trapp fra før...(brun faktisk)
Og der vises møkk og støv likeså bra som i en hvit trapp kan jeg si.....

Back
Topp