male trapp??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
dere som har gjort det tok den lang tid eller?? lurte på om jeg skal få kjøpt maling og begynnt må først pusse ned og vaske så male og lakke eller??

Har ikke fått begynt med selve malingen ennå, men pussing og sparkling har hittil tatt en halv evighet[&:]

Det tar laaaang tid....

Gikk ikke så lang tid....Pusset bort den verste lakken først,vasket med sterk salmiakkvann, så grunnet vi med heftgrunn ( vi tok 2 strøk), så malte vi 2 strøk med noe jeg ikke husker navnet på [:-] Fikk iallefall anbefalt på malerbutikken!

Nei,men det som tok lang tid, var at jeg måtte male annehver trappetrinn fordi vi bruker trappa daglig... blæh.

Har kun vaska med salmiakk- vann, de på malebutikken sa det ville holde. Grunna rekkverket og listene rundt trinnene nå. Trappetrinnene er sånn at det må være teppe der, så jeg trenger bare male listene frempå,da med Oxan maling. Skal til fra idag og er spent på hvor lang tid det vil ta. Full malerulle hele helga her, og mann og barn ut av huset.

jeg pusset trappa med pussemaskin, var tykt lag med gammel maling på.
Så vasket jeg den med salmiakkvann (eller mannen gjorde det da, skal ikke skryte mer av meg selv enn nødvendig ;))
grunnet den og malte den to eller tre strøk med gulvmaling.
Malte fra toppen og ned i ett røsk, og gikk inn til soverommet i stige, tror nok det så litt rart ut fra utsiden ;)
Syns det var en helt grei jobb :)
Lykke til :)

ORIGINAL: Pearls

Jeg driver ennå med den helsikes trappa, men det er fordi alt går i musefart om dagen, og jeg vil ikke at sambo skal gjøre det ;p Men det er heldigvis verdt det når det er ferdig. Eneste ulempa er at å ha hvit trapp viser hvor mye støv det er over alt![:'(]

ja ikke så lett for deg og gjøre det når du er gravid da [8D] hehe jeg er i permisjon så tenkte ta det til sommeren. var på malebutikken og hørte og der hadde de en gulvmaling som man kunne gå på etter 2 timer så det er jo kjekt [:D]

Back
Topp