Male som gravid

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Erfaringer med å male i slutten av svangerskap? Vi skal male rekkverk med malingen "Baron ultra", men jeg finner liksom ikke noen konkrete tips om hva en burde eller ikke. Skal male i garasjen (åpen,frisk luft) og tenker at jeg selvsagt må bruke maske.. men kan det fortsatt skade babyen?
(39+2)
 
Jeg malte barneseng i slutten av graviditeten, 36+ noe uker.
Gjorde dette ute. Brukte heller ikke maling som var bedre med tanke på gasser. Valgte maling som skulle sitte godt på sengen med tanke på slitasje ol.
I grunn så skal man ikke male selv som gravid sies det, men mån trenger ikke sniffe malingen heller da.
Min lille klarte seg fint ser det ut som nå som hun er på utsiden :)
 
Jeg malte badet for noen uker siden, god lufting og ingen problemer :) moderne maling er ganske ufarlig.
 
Jeg malte en vinduspost ute med bengalakk tidligere i graviditeten, men det blåste for lite på verandaen så mannen tok over. Føltes ikke bra.
 
Med nye malinger skal det ikke være noe problem å male som gravid :) Jeg har malt masse, men bruker jotun. Syntes ikke den lukter noe sterkt og har aldri brukt maske heller :playful:
 
Sniker :)

Jeg har malt med Jotun Sens gjennom svangerskapet. Den er trygg for gravide og ammende.
 
Back
Topp