Male smartpanel

Martes

Elsker forumet
Vi vurderer ferdigmalt smartpanel kontra umalt og male selv. Noen som har erfaring med å male? Går det fort å male det? Er en del meter vi skal ha så blir nok litt jobb. Og hvordan kommer man ut prismessig. Ferdigmalt er jo en del dyrere men man slipper å kjøpe maling..

Her i leiligheten er det smartpanel, noen er ferdigmalt og andre ikke.... men er samme farge på de fordi..... Jeg synes veggene er finere med ferdigmalt, de er mere glatte og de som er malt på etterpå er mere ru på overflaten.. prismessig vet jeg ikke, men det kommer sikkert opp i opp med maling på de ubehandlede, som med de som er malt??[:)]

Hadde absolutt tatt ferdigmalt! Selv om det er dyrere, så sparer man enormt mye tid på det [:D]

Vi malte selv i gang og på soverom fordi jeg ikke likte noen av fargene på de ferdigmalte. I kjellern har vi ferdigmalte for det var ikke så nøye med fargen der. Går kjapt å male men det blir ikke fullt så glatt som de ferdigmalte.

ORIGINAL: *Peonella*

Hadde absolutt tatt ferdigmalt! Selv om det er dyrere, så sparer man enormt mye tid på det [:D]

de ferdigmalte er ialleall myyyyyyye finere enn de færdig spraya! de spraya er mye mer ru! vi har spraya i caffe latte på soverommene, i de andre rommene har vi hvite malte ja de var dyrere, men jeg orka ikke male alle rommene, og det var absolutt verdt det:)

ORIGINAL: *Peonella*

Ferdigmalt!!
Her har vi satt opp ferdigmalte i hele stua og på soverommet, men når vi pusset opp rommet til poden gikk vi for ubehandlede.
Spesielt første strøket var langtekkelig siden platene sugde veldig mye maling, måtte ha 3 strøk for å dekke ordentlig og jeg er ikke fornøyd med strukturen (ser ut som at platene i seg selv ikke var helt glatte..?)

Synes at ferdigmalte defintivt er verd de ekstra kronene, sluttfinishen blir mye finere og lettere å holde rent, og rommet blir ferdig på en brøkdel av tiden [:)]

Noen som vet hva det koster for ferdigmalte vs ubehandla?

Back
Topp