Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har nylig kjøpt oss hus, og det er en rød murstein bak peisen. Synes ikke det er noe fint, og har lysst å male den hvit. Men så har jeg hørt at det trekker til seg så veldig mye støv, når man maler dette. Noen erfaringer?? Ville dere malt mursteinene?
Vi gjorde det i leiligheten, malte hvite fuger først- og mørk grå mursteiner etterpå. Ble veldig fint, og jeg merka liiiite av det støvet i forhold til det jeg altså...
Vi har nettopp kjøpt hus, og her har eierene før oss malt pipa grå - som resten av huset..
Hadde intensjoner om å male den hvit men har bestemt oss for å noen til å murpusse den, og beholde fargen deretter. Hvis vi ikke maler den hvit da - det får vi se på. Men det er mest for å dempe steinen, og få et litt mer moderne uttrykk over pipa.
Hvis det er peis du skal male så fikk vi beskjed om at hvis kan bli noe misfarget der varmen er størst, at den gulner, så litt vedlikehold må gjerne til!
Vi har hvitmalt rød teglsteinsmur rundt peisovnen. (ikke peis) Vi malte den i fjor sommer, og den er like fin. Vi fyrte med ved hele dagene i vinter pga var hjemme i permisjon. Muren er like kvit den. Og støv ser jeg heller ikke.
Vi har hvitmalt teglstein på 2 langvegger i stua, og når jeg studerer den nøye så er det faktisk ikke støv på den... Ei heller når jeg tar fingeren min bortover... ( Veggene er ikke vasket etter de ble malt)