Male påskeegg

Ryvita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Novemberlykke 2020
Tenkte å kjøpe sånne plastikkegg som ungene kan male på itillegg til å blåse ut noen ekte egg også. Men hvilken maling bruker dere til påskeegg?

vi har bare vanlig maleskrin, og der blir fargene så blasse og utvannet, så må kjøpe noe maleutstyr også. Tips?

Vi har vannbasert maling som vi ellers bruker på det meste. Malt både påskeegg, steiner og på papir denne uka

Kjøpte hobbymaling for et par år siden som blir veldig fin. Ellers har vi brukt vanlig vannmaling, men det blir finere med skikkelig maling, syns jeg.

Kjøpte hobbymaling for et par år siden som blir veldig fin. Ellers har vi brukt vanlig vannmaling, men det blir finere med skikkelig maling, syns jeg.
Tenkte også å kjøpe hobbymaling, ser for meg det blir finere enn bare vanlig maleskrinfarge :happy:

Jeg har akrylmaling jeg har tenkt å bruke. Funker bra på egg (og steiner forsåvidt også), og kan vaskes vekk med vann.
Har kjøpt på søstrene grene og panduro.

Hobbymaling er vel ikke vannløselig, så det er ikke å anbefale for de minste.
Akryl er lettere å få av pensler, klær og møbler.

Kan være litt værre å få akryl til å sitte på glatte flater, men det kan løses med å pusse litt forsiktig med sandpapir først.

Er også ofte stor prisforskjell, hobbymaling er dyrt for små flasker, mens akryl er billigere for store tuber.

Hobbymaling er vel ikke vannløselig, så det er ikke å anbefale for de minste.
Akryl er lettere å få av pensler, klær og møbler.

Kan være litt værre å få akryl til å sitte på glatte flater, men det kan løses med å pusse litt forsiktig med sandpapir først.

Er også ofte stor prisforskjell, hobbymaling er dyrt for små flasker, mens akryl er billigere for store tuber.
Ah, takk for svar :)

Fant ut at akryl var billigere enn hobbymaling ja, fant en samlepakke med mange farger og grei størrelse på flaskene i går kveld, så da kommer det snart akrylmaling i posten :D

Ah, takk for svar :)

Fant ut at akryl var billigere enn hobbymaling ja, fant en samlepakke med mange farger og grei størrelse på flaskene i går kveld, så da kommer det snart akrylmaling i posten :D
Har du link? :angelic:

Back
Topp