Male Ikea kommode

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Desemberskatter 2016
Tenkte å kjøpe slik møbelmaling på clahs ohlson og male fronten på en barnekommode (fra hvit til rosa) men aner ikke hvordan jeg bør gå frem så malingen sitter...Bør jeg sande ned malingen som er der nå? Står at malingen kan brukes på grunnet tre.

Kjøp en grunning og grunn først, da skal d sitte, og d er mye lettere enn å bruke sandpapir!:)

Vil anbefale å dra over med et sandpapir først. En grunning vil heller ikke feste seg optimalt på et allerede malt underlag.
Men det er ikke nødvendig å pusse ned alt, bare slik at underlaget blir grovere. (150 eller 180 papir) Og om du skal ha blank overflate, så lønner det seg å pusse med et veldig fint sandpapir mellom lagene for å få en fin finish. (240 eller finere papir)

Har ingen erfaring med clahs ohlson malingen da, men dette er på generelt basis.

Vil anbefale å dra over med et sandpapir først. En grunning vil heller ikke feste seg optimalt på et allerede malt underlag.
Men det er ikke nødvendig å pusse ned alt, bare slik at underlaget blir grovere. (150 eller 180 papir) Og om du skal ha blank overflate, så lønner det seg å pusse med et veldig fint sandpapir mellom lagene for å få en fin finish. (240 eller finere papir)

Har ingen erfaring med clahs ohlson malingen da, men dette er på generelt basis.

Noe annen møbelmaling du kan anbefale- som du har erfaring med? Var vilkårlig jg nevnte co

Jeg har akkurat malt et bord, fra skeidar, ikke heltre, men sånn med laminerte plater, liksom... mange ikea møbler er lagd på samme måte. Jeg brukte kun grunning (tror den var fra chlas ohlson) og interiørmaling (fra panduro, de har større fargeutvalg). D holdt i massevis. Er flatene veldig glatte kan du sikkert bruke sandpapir i tillegg! :)

Noe annen møbelmaling du kan anbefale- som du har erfaring med? Var vilkårlig jg nevnte co
Jeg har kun brukt Jotun o.l. selv. Syns ofte disse gir en penere overflate og er lettere å male med enn f.eks Infra. Men mye mulig andre er helt greie å bruke og :)

Back
Topp