Male huset. Maler dere listene i annen farge?

Nr3påvei

Forelsket i forumet
Skal endelig begynne å male huset. Blir i en eller annen gråfarge. Ser det er mange som har lister rundt vindu og sånt i samme farge, og syns det er ganske fint. Må jo være litt mer lettvint også når en maler. Hva har dere gjort?

Vi holder på å male disse dagene, eller får huset malt. (leid folk til det) og vi maler alt i en farge. Lister, karmer og alt i eggehvitt. Naboen har det og vi synes det er finest.

Jeg har dog lyst neste år å male ytterdøren grå og ha ting utenfor i samme farge.

Hvitt på listene hvis du skal ha grått hus..
Men når vi skal male huset hvitt, skal vi ha hvitt på listene og :)

anke1 skrev:
her har vi grått hus med hvite vinduer og dører, synes det er fint...

*Månestråle* skrev:
Jeg hadde brukt hvitt på listene =)

Samme her :)

Vi holder også på å male huset og maler alt i samme farge, antikkhvit. Synes det er finest når det er den fargen, men har sett mange grå hus med hvite lister/karmer og synes det er veldig fint.

Kanuttta skrev:
Hvitt på listene hvis du skal ha grått hus..
Men når vi skal male huset hvitt, skal vi ha hvitt på listene og :)

sign

Vi har også malt, og har malt alt helt hvitt. Synes det ser mye nyere og moderne ut. Gikk fra beige/hvitt og blå lister ;)

Miss Fat skrev:

Vi holder på å male disse dagene, eller får huset malt. (leid folk til det) og vi maler alt i en farge. Lister, karmer og alt i eggehvitt. Naboen har det og vi synes det er finest.

Jeg har dog lyst neste år å male ytterdøren grå og ha ting utenfor i samme farge.

Vurderer også å leie folk til dette så lurte på hvor mye det koster ?

Vi har malt det lysegrått med hvite karmer (og grønn dør... )

Og jeg syns huset vårt er så fint at jeg må vise det fram..

Vi maler det i fargen utmark med eggehvite lister

siggen skrev:

Miss Fat skrev:

Vurderer også å leie folk til dette så lurte på hvor mye det koster ?

Vi har ikke det største huset i verden vi da. 60 kvm grunnflate 2 etasjer med koffertloft over. Oppe er det endel skråtak så ikke hele vegger.

Vi har fått pris på å betale 25 000 for det, inkludert alt. Da med 4 liter maling til 4000 for bare det. Jeg synes ikke det er gale pris, og betaler gladelig det for å ikke måtte stå ute hele sommeren selv...

Vi har hvitt hus,med midnattsblå(ser nesten svart ut - bare ett blåskjær) rundt vinduer og på gelenderet på verandaen i 2 etg. Men er ikke samenlignbart med vanlige hus da vi bor i murhus som er kjedet sammen med naboene - og alle har valgt å ha det slik. Er utrolig fint.
Husene våre ser mest ut som slike hus man ser i syd Europa ,ikke særlig Norsk preg her egentlig.

Er det ikke slik at alle vinduer (karmene, altså) kommer i fargen eggehvit???

Synes det er kjempefint om alt er i den fargen, jeg...også velge en farge på utgangsdøra (grå, blå f.eks.)

Jegogde2guttamine skrev:
Er det ikke slik at alle vinduer (karmene, altså) kommer i fargen eggehvit???

Synes det er kjempefint om alt er i den fargen, jeg...også velge en farge på utgangsdøra (grå, blå f.eks.)

det kommer i bomull - hvis du ber om det... s-0502y er fargekoden, og bygger du nytt må du betale ekstra om du skal ha de malt på fabrikken før levering.. :)

vi har gråt hus med hvite lister og karmer
har lyst å male huse i en mørkere farge å da kommer vi til å fortsette med hvite karmer siden vi bor på gård så går det hvite igjen på dører og etc på fjøse

Regner med det er utvendig, og da syns jeg det er finest med samme farge, men så klart noen tilfeller det ikke er det. Du burde uansett ikke bruke samme malinga på alt, men kjøpe dør-vindus maling i tillegg..

Her har vi gått for svart hus med hvite lister

Er faktisk kjempe stilig, til og med de gamle nabodamene synes det ble flott!

Back
Topp