male hus?

jeg maler huset, men bruker munnbind. har ikke så lyst å få disse gassene i meg.

uff, er så usikker på om jeg skal hjelpe sambo å male eller om jeg skal la være.. leser jo så mye forskjellig, somme plasser står det at en kan og andre plasser ikke.. blir usikker:(

Jeg skal male lister og vinduskarmer i sommer (innvendig) med oljemaling..
Men jeg skal bruke maske, selvfølgelig.. Og hansker!

koffor ikkje egentli, veit der e gassa som ikkje er bra, men føler dagens samfunn skal få gravide til å bli "sjukare" en ka dei e, lika å skremme folk i en sårbar perjode i livet..
Når eg venta førstemann målte eg heile huset utvendi aleine, va før vi hadde kledninga på veggen so eg stod inne i en garasje uten ventilasjon.
Med andre mann malte eg heile huset innvendig, 5 soverom, stove, kjøkken, gang, loftsove, i tilleg la eg membran på 2 bad. og eg har fått 2 superfriske unga so verken har astma, allergier eller utslett, og tåler alt av mat.
I sommar skal eg måle huset utvendig igjenn, og kjem ikkje til å ha verken hanska eller munnbind. Men for all del, en MÅ FÅ gjere som en føler for[;)]

Jeg maler ikke når jeg er gravid, det får noen andre ta seg av den tiden.

Pga husbygging så spurte jeg legen angående maling[;)]

Her er svaret fra legen min:
"Du kan gjerne male, det gjør ingenting. Men ikke mal med oljemaling, mal med vannbasert. Luft godt (hvilket ikke er noe problem om man maler ute) og ta pauser"

Det hjelper ikke med munnbind/støvmaske. Gassene i maling er mindre en støv og går gjenom støvmaske. Man må ha maske med ulike gass filter, dersom det skal hjelpe.

Hansker har heller ingen annen praktisk betydning enn å slippe å få mailnig på hendene.

det samme svarte legen min [:)]
ORIGINAL: Siljemor88

Pga husbygging så spurte jeg legen angående maling[;)]

Her er svaret fra legen min:
"Du kan gjerne male, det gjør ingenting. Men ikke mal med oljemaling, mal med vannbasert. Luft godt (hvilket ikke er noe problem om man maler ute) og ta pauser"

Me maler og hus :) Har spurt legen om dette gikk greit, og fikk klarsignal der! Legen sa at så at ho ikkje rekna med at eg stod med hode nedi malingsspannet og sniffa maling :P Og så lenge det var utendørs i tilllegg var det ingen problem!
Har malt hus heile helga eg no, og det har gått fint. Har tatt meg ekstra pausar innimellom og tatt det som er roligast og minst styr og male.
Lykke til med malingen!

ORIGINAL: lisjetulla

koffor ikkje egentli, veit der e gassa som ikkje er bra, men føler dagens samfunn skal få gravide til å bli "sjukare" en ka dei e, lika å skremme folk i en sårbar perjode i livet..
Når eg venta førstemann målte eg heile huset utvendi aleine, va før vi hadde kledninga på veggen so eg stod inne i en garasje uten ventilasjon.
Med andre mann malte eg heile huset innvendig, 5 soverom, stove, kjøkken, gang, loftsove, i tilleg la eg membran på 2 bad. og eg har fått 2 superfriske unga so verken har astma, allergier eller utslett, og tåler alt av mat.
I sommar skal eg måle huset utvendig igjenn, og kjem ikkje til å ha verken hanska eller munnbind. Men for all del, en MÅ FÅ gjere som en føler for[;)]

Signerer denne[:)] Synes ALT liksom er så farlig... sukker, for mye brus, spekemat, ja gud vet hva... Lurer på hvordan de for 30-40 år siden klarte å få sunne barn[8D] For da var INGEN ting farlig.....

Back
Topp