male hus utvendig m rulle ?

Annicken

Forumet er livet
blir litt sprø i hode, men har en som er så jævla påståelig at vi MÅ male huset med rulle utvendig, ikke kost - noen som noen gang har hørt om det eller gjort det ?

har jeg ikke hørt om.. vi malte med kost.. drypper ikke om du kjøper ordentlig maling [8D]

Gubben som har mala noen hus, sier at det er helt vanlig å bruke rulle. Bruk først kost innimellom fjølene, og i alle kroker, så ruller du bordene etterpå. Veldig mye mer effektivt[;)]

men om han tenker på å male NÅ, så kan du hilse og si at det er ALT FOR TIDLIG.. selv med rulle.. [:D]

murhus = rulle
trehus = kost mellom og rulle på borda

det syns jeg er det enkleste hvertfal

ORIGINAL: @ne

Gubben som har mala noen hus, sier at det er helt vanlig å bruke rulle. Bruk først kost innimellom fjølene, og i alle kroker, så ruller du bordene etterpå. Veldig mye mer effektivt[;)]

men trekker det virkelig godt inn da ?

ORIGINAL: Sha

murhus = rulle
trehus = kost mellom og rulle på borda

det syns jeg er det enkleste hvertfal

vi har trehus =)

Vi begynte med rull men det ble bare tull..vi har gammel bordkledning og ingen rull som passet akkurat...måtte gå over med kost så vi droppa rullen. Fant billig malekost på Europris som ble som et pinnsvin og bustet men kjempegod å male med![;)]

Vi malte med rulle. Sparte masse tid på det og ble like bra resultat som naboen som malte med kost. Bruke kost mellom bordene.

Vi skal male i år også og kommer til å bruke rull.

min svoger gjorde det i fjor.. er visst veldig lettvint :)

Eg ville brukt kost, uten tvil! Blir ujevnt etter en stund og det vil vise at det er brukt ulike redskaper... (for det litt prippne øyet hvertfall[8D])

ORIGINAL: Annicken

ORIGINAL: @ne

men trekker det virkelig godt inn da ?

Det vil jeg da tro[;)]

Jeg ble anbefalt rulle på Byggmakker. Kjøpte rullesett for flere hundre kroner som ligger.. et eller annet sted. Kunne kasta faenskapet ihvertfall. Det blir jo ikke pent for 5 flate øre!! Nei, takke meg til kost. Og: utekostene på europris er kjempegode! Jeg synes de er like gode som de med svart bust fra jordan. (Som i tillegg koster FLESK)

ORIGINAL: Dollface

men om han tenker på å male NÅ, så kan du hilse og si at det er ALT FOR TIDLIG.. selv med rulle.. [:D]

det er ikke for tidlig å male ute nå. Jeg har malt mye ute og det er ikke for tidlig. det eneste er at det bruker litt lenger tid på å tørke

Bruk kost! Rulle blir ikke fint i det hele tatt, ender med at du må stryke over med kost, og da tar det dobbelt så lang tid.

Back
Topp