male fliser??

**Moonlight**

Forumet er livet
noen som vet om det går?hvordan blir resultatet??

Har brune,stygge fliser på badet,Etter de nye reglene kom hr vi ikke råd til å pusse opp på noen år,men vi skal bytte vinduet som trekker og døra for den er ødelagt.
Så slo tanken meg at jeg kanskje kunne male flisene??

[8|]Har lest om at det går. Gå å les på vi i villa sine nettsider ,tror det var der det sto om...
Vaske bort alt fett av flisene ,grunne og male - men les der om hvordan det skal gjøres!

ja det er ikke noe problem, hør med de i malingsbutikken så hjelper de deg med rett maling.

Fant dette på ifi.no

Vask
Alle rester av fett, smuss, kalk, såpe osv må bort – både fra fliser og fuger. Du kan enten vaske med eddikvann (en del eddik til fire deler vann), eller klorin først og et sterkt vaskemiddel med nedmattende effekt etterpå. Uansett valg av vaskemiddel må du være veldig grundig og skylle godt med rent vann etterpå.

Slip lett
Når fliser og fuger er helt rene kan du slipe de med et fint sandpapir, for eksempel korning 150 eller 180. Fjern til slutt alt slipestøv.

Heftgrunn
Siden dette er et baderom bør du benytte heftgrunn og maling basert på olje. Til rom utsatt for mindre slitasje, kan vannbasert heftgrunn og maling med fordel brukes.

Maling
Mal til slutt minimum to strøk med en oljebasert gulvmaling.

Det går helt fint! Jeg malte gulv og vegg flisene på badet til mamma.
Er det helt blank fliser så kan man godt puse litt på dem for å få
en litt ruere overflate, da fester malingen seg bedre.

Bare husk å rens flisene og tørk de godt før du har på heftgrunn.[:)]
Vi brukte en akrylbasert maling.

Det finnes også egen flismaling, men den er litt dyrere.
Vi valgte et billig alternativ..[:)]

takk for svar=)
Da blir det kanskje litt mer overlevelig å bruke badet mens vi venter på å få spart opp nok cash[:D]

ORIGINAL: HeDa

takk for svar=)
Da blir det kanskje litt mer overlevelig å bruke badet mens vi venter på å få spart opp nok cash[:D]

Back
Topp