male fliser??

proudmummy

Glad i forumet
siden jeg nå har presentert meg, tenkte jeg å slenge inn ett spm med det samme[8D]

vi har fliser på badet vårt, helt greie egentlig siden de går i grått, meeeeen vi har også en slags bord ca i øye-høyde som ca er 7cm bred langs alle veggene. liker overhodet ikke denne siden det er rødt noen plasser på de. går det å male kun denne?? og få det fint liksom?? hvordan gjør jeg det med fugene i såfall?? kunne tenke meg blank svart eller blank mørk grå[8|]

hmm..

håper noen kan svare mej[:)]

vet noen har pratet om å male fliser tidligere, men på bad også?? kanskje noen har bilder å legge ut av malte fliser? noen MÅ da vite!? [:D]

ORIGINAL: *FruM*

Vi malte kjøkkenflisene våre! Brukte grunning, så to strøk oljemaling.
Rullet på med rulle, ikke pensel. Lett som en plett og meget pent! [:)]
http://www.frumaela.com/2010/05/kjkkenet-vart.html

det ble kjempefint![:D] men jeg kan ikke male fugene jeg da, siden dette bare er en bord midt på veggen rundt hele rommet... blir det like fint? hvis jeg er NØYE med maskeringen og får til å kun male gjevnt på flisene, bør vel det gå bra vel?[8D]

ORIGINAL: proudmummy

det ble kjempefint![:D] men jeg kan ikke male fugene jeg da, siden dette bare er en bord midt på veggen rundt hele rommet... blir det like fint? hvis jeg er NØYE med maskeringen og får til å kun male gjevnt på flisene, bør vel det gå bra vel?[8D]

dytt..

need to know hehe[8D][;)]

For å være HELT ærlig så ble flisene våre "dårligst" der jeg maskerte. Rett og slett fordi at når man bruker oljemaling så er den såpass "bindenen" og "seig". Derfor ble det litt "hakkete" noen plasser da jeg skulle rev av maskeringstapen fordi malingen "hang med" på teipen. Men kanskje de har noen tips om dette på en malingsbutikk?

For å være HELT ærlig så ble flisene våre "dårligst" der jeg maskerte. Rett og slett fordi at når man bruker oljemaling så er den såpass "bindenen" og "seig". Derfor ble det litt "hakkete" noen plasser da jeg skulle rev av maskeringstapen fordi malingen "hang med" på teipen. Men kanskje de har noen tips om dette på en malingsbutikk?

hm...aaah, skjønner. hoff altså. jeg klarer rett og slett ikke synet av den såkalte "pyntelisten" som hvis var veldig fin for lang-lang tid siden. arrgh[:@] må vel finne på noe annet smart da tenker jeg.... *gruble-gruble*[8|]

ORIGINAL: Attedetvar?!

gamlebadet vårt malte jeg helt lyst, har ikke bildet av det, men pusset litt lett over flisene for å få grunningen til å feste seg, så to strøk malin. Jo blankere maling(70-90) jo penere resultat. Brukte sånn mini rulle for å unngå fugene. Det ble helt greit(er jo uansett penest med nye fliser[8D])
Men du som kun skal ha på borden så vil jeg tro det blir kjempe bra[:D]

ja jeg har sedd og tenkt og funnet ut at jeg kjører på på frihånd med superblank maling. det kommer uannsett til å bli myyye fenere enn det er nå[8D] takk for svar, skal handle inn maling i dag[:)]

Back
Topp