Male ett spisebord.. Hjelp

jente 92

Elsker forumet
Jeg tenkte at til uka som kommer så skal jeg male spisebordet vårt. Nå har det en sånn trefarge/eik farge. Hva må jeg gjøre av forbehandling og hva slags maling bruker man? Skal male det hvitt. :-)

Håper på at noen kan hjelpe meg

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville spurt på en malingsbutikk. De vet som oftes hva som må til for best resultat.

Her pusser jeg alltid litt lett over, så vaske jeg de godt. Slik at det blir rent og pent. Så bruker jeg ett strøk med heftgrunn og så to til tre støk med lady supreem finish. Det blir så bra og synes det holder godt :)

Må vaskes godt, er det lakkert (blankt) ville jeg dratt over med rødspirit for å matte det. Et nøye lag med heftgrunn og deretter en maling som er egnet for mekanisk slitasje og hyppig vask. (Oljemaling, vannoljemaling eller gulvmaling) Pass på riktig glans, jo blankere maling desto sterkere og lettere å holde pent/rent.

Må vaskes godt, er det lakkert (blankt) ville jeg dratt over med rødspirit for å matte det. Et nøye lag med heftgrunn og deretter en maling som er egnet for mekanisk slitasje og hyppig vask. (Oljemaling, vannoljemaling eller gulvmaling) Pass på riktig glans, jo blankere maling desto sterkere og lettere å holde pent/rent.

Signerer denne :)

Jeg skal gjøre det samme med stuebordet vårt. På Maxbo sa de at jeg må pusse det. Tørke over med rødsprit (for å få vekk fett), male et strøk grunning og 2 -3 strøk malingen jeg kjøpte.

Puss lett over, vask grundig med salmiakk, et strøk med sperregrunn også 2-3 strøk interiørmaling :-)

Rubbe det med pussepapir.. Vask grundig.. Mal et strøk med heftgrunn.. 2-3 strøk med 80 blank hadde jeg brukt :) spesielt når det er et bruksbord.. Synes feks 40 blank/halvblank blir litt matt da

Back
Topp