Male barnerommet

Rosa13

Andre møte med forumet
Vi har tenkt til å male barnerommet med jotun sens. Eller rettere sagt mannen min maler. Men jeg bli helt forvirret av å lese rundt i forumene om det er farlig eller ikke. Jeg skal jo ikke være inne på rommet , men det vil jo selvfølgelig komme malingslukt i resten av leiligheten. Hva tenker dere? Maler dere?

Så lenge malingen er vannbassert så tror jeg du fint kan både male selv og være i lukta.. Forrige svangerskap bygde vi hus, og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne fint male så lenge den var vannbassert, så når mannen måtte bruke oljemaling, så var jeg langt borte...

Jeg malte med vannbasert maling, og sørget for å ta pauser for sikkerhetsskyld. God utlufting er jo også en grei sikkerhet :-)

Vil uansett tro at det er i selve rommet som blir malt hvor avgassene er verst. I resten av huset vil man nok kjenne lukta, men gassene er ikke så sterke.

Sens gir ikke fra seg noe skadelig avdamping...Vi malte hele stua med sens, og det luktet minimalt :)

Er oljemaling du må holde deg unna, og ellers sørge for god utlufting. 
Så bare å male i vei:)

Varpen skrev:
Er oljemaling du må holde deg unna, og ellers sørge for god utlufting. 
Så bare å male i vei:)

Jepp, oljemalinga som ikke er bra! 
Det som er dumt med den sensen (etter min erfaring) er at den fester ekstremt dårlig! For jo mer skadelige avdampingsstoffer som er tatt bort, jo mindre vil den suge seg til veggen.. malte med den i høst og måtte male to strøk ekstra for å få det ordentlig gjevnt :/ 

Jeg ville valgt en vanlig vannbasert maling og luftet godt(sens er ikke en spesielt god maling, i tilegg så er jo brekkfargen en putter oppi akkurat den samme som i alle andre typer maling....). En skal være forsiktig med vannbasert maling og, men med sunn fornuft så kan gravide male, bare luft godt. Det er ting en drar inn på barnerommet som er mye værre enn maling, men dette er ikke merkepliktig så derfor tenker vi ikke over det (behandlede møbler, tepper, gardiner, bleier, sengetøy, klær.......)

Så bra å høre :) man leser jo så mye rart, men da skal jeg ikke tenke mer på det :) men så kjedelig at noen av dere har dårlig erfaring med sens... Kanskje vi får se på andre vannbaserte malingstyper..,

Jeg anbefaler Jotun sense, vi malte faktisk hele huset vårt med jotun sense da jeg var gravid. Merker ikke noe lukt el dårlig i det hele tatt, da det er i kald vinterstid var det heller ikke så kjekt med mye lufting. Så JEG personlig syns jotun sense er kjempe bra og passer utmerket til gravide og barn 

Back
Topp