Male barnerom

julestjerne

Blir kjent med forumet
Lurer på om jeg selv kan male barnerommet?? Om det er skadelig for barnet? Noen som vet?   [:)] Takker for svar [:D] Å god helg til dere alle!

jeg har nettopp mala soverommet vårt (skal dele) og har termin i mai.. gjorde det sjøl, og lufta ut i nesten 2 døgn.. (vannbasert maling) er ikke skadelig.

Er en del meninger om det temaet der tror jeg, men vi skal male barnerommet neste helg (vannbasert) og jeg tenkte jeg skulle prøve å hjelpe til litt, blir nok mest de som maler, får jeg heller dra av den gamle tapeten[:)]. Skal lufte godt, pluss at vi får hjelp av mamma og pappa, så det burde ikke ta så lang tid. Babyen skal sove sammen med oss den første tiden, så malingen får god tid til å herde seg.

Har I vært fall lest at det skal gå greit såh lenge det får luftet seg godt etterpå der.... [:D]

Spørs hvordan maling du har brukt. Tror ikke det er så ille for deg, men er verre for babyen når den kommer, hvis den skal ligge i det rommet. Maling kan gasse i flere måneder, også vannbasert har jeg hørt. Du må spørre etter spesiell maling du kan male med når man er gravid/babyen skal være i rommet du maler. - det sa de ihvertfall på Flugger.

Det kan hende jeg tar feil altså, og at jeg er litt hysterisk på akkurat det. Ville spurt i en male-butikk for å være helt sikker! God helg til deg også!:)

Back
Topp