Makter jeg dette?

jamme1980

Blir kjent med forumet
Har ei jente på 1 år, en gutt på 13 selv. Sambo har 3 unger utenom hvor vi har omsorgen for den elste på 10 år. Begge gutta har problemer i skolesammenheng.
Vi lever i dag på sosialhjelp... noe som bare er så nedverdigende :(
Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid på nytt.. ca 6 uker.
Jeg var ferdig med barn nå. Ville tenke framover å bruke god tid på de 3 jeg har.
Tenke på å få gjort ferdig utdannelsen min, er 32 år å har ikke nåla i veggen...
I tillegg spøker det for forholdet mitt med samboern.. Vi ble foreldre bare 10 mnd etter vi ble sammen. Har ikke hatt kjereste tid på 2 år. 
Hvordan skal vi klare enda et barn??
Men så har du den andre siden... 1 åringen er et lite mirakel! Har pcos så legene ga meg 5 % kjangse for å bli gravid igjen. Jeg ble gravid 5 ganger med xn, men mistet alle gangene mellom uke 5 og 8... 
Alt dette surrer rundt i hodet mitt :(
Søskenbarnet mitt sier Abort, min venninde som selv er gravid sier behold barnet..
Har bestilt time til å få det fjernet... men er bare så usikker....

Det å velge og beholde et barn eller ikke er et vanskelig valg. Det viktigste er jo selvsagt å diskutere situasjonen med barnefaren, men det har du sikkert allerede gjort. Hva med å prate med noen i amatea der du bor?  De er jo nøytrale og jeg kjenner flere som har gode erfaringer med å prate med de.
Lykke til :)

For å kunne svare på problemstillingen din kan man bare si sin egen mening, og kanskje det vil gi deg noen tanker som gjør at du bestemmer deg...

Slik det høres ut for meg så vil et til barn gjøre både forholdet mellom deg og samboeren din og deres økonomiske situasjon tale for seg.
Du sier du er ferdig med barn, du har fått dine :) Og med det at du ønsker å gjøre ferdig din utdannelse for å bedre din og deres situasjon, både økonomisk og iforhold til selvfølelse.

En annen ting er dette med at legene sa at du neppe kunne bli gravid, skal du beholde barnet bare for å "motbevise" dem?  Etter min mening har alle som noen gang blitt gravid motbevist dem, det er ikke et privilegium å få barn! Alle små babyer er mirakler...

Huff,føler med deg. . .
Er en utroooolig vanskelig situasjon!
Tok selv abort for mange år siden,pga dårlig økonomi og shaky forhold.
Veldig tungt valg,men har ikke angret ett sekund etterpå.
Det var det rikrigte for oss der og da.
Jeg ville ikke ha ett banr jeg ikke kunne fø med mine egne tjente penger,og kanskje ende som alenemor. Mamma har alltid vært alenemor,så har sett hvor tøft det faktisk kan være.

Lykke til med valget,snakk med en utenforstående. Kanskje de kan komme med litt råd.

Tror du på skjebnen.....

Back
Topp