Maks uflask i dag! (Utrolig langt!:P)

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Skjønner om dere ikke orker å lese [:D]

I dag skulle vi får noen folk inn i leiligheten vi leier, de skulle på mørke loftet å fikse luftanlegget. Før de kom spurte jeg hvor lenge det kom til å ta siden jeg har ei lita som skal sove. Bare en times tid, timen gikk og de fortsatte. Bråkte og styra på loftet. Glad jeg har vogna for inne kunne hun ikke sovet siden trappa/stigen til loftet er på soverommet. Men jeg fikk ammet henne mens jeg holdt henne for ørene og lagt henne i vogna.

De holder på og holder på, to timer går... Jentungen sov enda, men så begynner de å kaste de rørene ut soveromsvinduet, 1 meter fra der hun står å sover, måtte hysje på de [8D] Hun våknet ikke da heldigvis! De holder fortsatt på når hun skal sove for andre gang, også ute ved verandaen så jeg bestemmer meg for å gå tur så jeg slipper at de skal vekke henne. Tror dere ikke det er speilblank is ute? Over alt!? Angret i det jeg hadde gått et stykke, men fortsatte ned til besteforeldrene mine, som gubben sa jeg kunne besøke om jeg ikke ville ha henne hjemme i bråket. Som sagt så gjort.

Turen ned som jeg til vanlig bruker 10 min på brukte jeg nesten 1 time, jeg gikk ikke, jeg sklei hele veien. Måtte gå i grøfta med vogna på isen på gangfeltet. Var helt utslitt i det jeg var nesten fremme, men der var det ikke strødd! Jeg holdt meg på bena og ringte gubben som hadde kommet hjem til låst dør; "Du må hente oss, vi står fast på isen, klarer ikke gå ett steg og jentungen vræler" Jeg hadde jo ikke planer om å bruke så lang tid ned, hun bruker bare å sove 1 time og den gikk jo fort! Jeg kom meg i "sikkerhet" fra biler osv, tuller med jentungen oppi vogna også ringer gubben; "Jeg får ikke start på bilen!!!" Jauda... Det måtte jo skje akkurat nå! Så jeg fikk tusla meg ut på veien når det ikke var bilder der (en gammel, lite trafikert vei) så små løp jeg bortover der, var ikke like glatt som på gangfeltet.

Kom meg inn til besteforeldrene mine og gubben er på vei, men bilen har allerede stanset en gang. Litt senere hører jeg "DUNK", tror dere ikke han sklei ut i brøytekanten med bilen da? Jooooooodaaaa, måtte jo skje det og! Så der satt vi, klokka nærmet seg 6 og hun skulle egentlig ha grøt nå, og 1 time til senge tid. Jeg ringer pappa om han kan komme å hente oss, det kan han ikke, han var på et møte. Men han skal ringe broren sin, min onkel som kommer for å dra opp bilen. Han kommer og han drar, men nå vil ikke bilen starte! De prøvde og prøvde... Vi måtte hjem nå! Hva gjør vi? Onkel er jo der, han har bil, men han har TOSETER så det droppa jeg uten å tvile! Jentungen er det mest dyrebare jeg har (og det sa jeg til han og!) så det nekter jeg! Uansett hvor sakte han ville kjøre, så er det altså speilblankt ute og det er ikke sikkert å ha henne på fanget! Jeg var ikke til å rikke der! Så da ble det taxi, med penger vi ikke har...

Vi kom oss hjem, fikk i henne grøt og rett i seng. Sovnet ganske fort, hun var nok sliten hun også. Jeg kjenner at jeg er ganske tappet for krefter, det å gå på is er faktisk slitsomt, man blir så anspent i kroppen for å ikke falle. Bilen står på gangfeltet ca 100 meter fra besteforeldrene mine, så i 23 kommer pappa over fjellet (20min) for å få bilen opp hit så vi ikke risikerer å bli tauet bort. Og i morgen er det forresten søppel dag og vi er tom for søppelsekker, så jeg spurte bestemoren min om vi kunne få to stk med de så vi ble kvitt søpla, vi reiser hjemme fra torsdag og blir borte i ca 12 dager, lurt å få ut søpla da! Men hvertfall, når bestemora mi skulle ut for å hente søppelsekk så klarer hun å falle!!! Gjett om jeg klandrer meg selv da? Hun er 87 år gammel, sprek som F! Hun slo seg ikke selv om begge bena gikk i været [X(] det var altså den ANDRE gangen hun datt, i DAG! Typisk bestemor [X(]

Så nå er jeg ganske kaputt, og det skal bli tidlig i seng, for i morgen kommer de folka tilbake og skal bråke enda mer [8|] De har også skadet vinduskarmen i det de kastet de luftrørene ut... Jeg skal forresten slutte å klage på at det er så kjedelig om dagene [X(] For dette var alt for mye spenning på en dag [X(]

*klapper på skuldra di.*[:)].tyyypisk alt går gale dagen

Da passer det med  den sangen "you had a bad day"

ORIGINAL: Vesten

huff da, det hørtes ut som en tragisk dag. håper morgendagen blir bedre og at de erstatter skadene på vinduskarmen. satser på at dere får fikset bilen også, kjedelig når man ikke kan stole på bilen, man er liksom så avhengig av den til tider.
klem til deg!

Sign[8D]
Men alt endte jo godt, å det er viktigst[;)] hehe

Haha, sorry at jeg ler, men det der var litt av en dag [8D]

Typisk at ALT skal skje på en og samme dag, men sånn er det dessverre noen ganger.

Håper du får slappet av resten av kvelden og dere får start på bilen og får den trygt i gårdsplassen deres ;)

Huff, virkelig fått din dose med uflaks i dag skjønner jeg!
Får håpe morgendagen blir mye bedre da:)

ORIGINAL: ¤Kristin¤

Sign[8D]

sign begge[:)]

Maks uflaks!

Btw man kan få brodder på rema 1000 til 69,- eller noe sånt.

Ja er det en ting som går gale så kan man banne på at det skjer mer [8D] Som bestemor mi sa "Skulle tro det var fredag den 13" [:D]

ORIGINAL: Rapunsel

huff da, det hørtes ut som en tragisk dag. håper morgendagen blir bedre og at de erstatter skadene på vinduskarmen. satser på at dere får fikset bilen også, kjedelig når man ikke kan stole på bilen, man er liksom så avhengig av den til tider.
klem til deg!

Vi leier, så jeg driter egentlig i skadene bortsett fra at VI ikke skal måtte betale. Skal gjøre eieren klar over skaden og si at det var de folka og ikke oss [:)] Ja bil trenger vi jo, er visst noe med at den fjusker når det er rundt 0 grader [8|] og det er det nå, og ser ikke ut som det blir kaldere eller varmere. [&:]

Sign[8D]

Jo sant det [:)] Må bare få i orden bilen nå.. [8|]

ORIGINAL: lillebebis

Haha, sorry at jeg ler, men det der var litt av en dag [8D]

Typisk at ALT skal skje på en og samme dag, men sånn er det dessverre noen ganger.

Håper du får slappet av resten av kvelden og dere får start på bilen og får den trygt i gårdsplassen deres ;)

Le i vei [:D] Må le litt selv [8D] Var flaut å gå tur på glatta, så nok ut som bambi på isen der jeg gikk med vogna [X(] Sikkert noen som stod å titta på meg i ett vindu [X(] Ja nå skal jeg slappe av! legge meg tidlig, jeg er ikke akkurat trøtt, men kjenner at jeg er sliten. Så skal bli godt å krype under dyna [:)] Må få bilen hit ja, kan ikke stå der nede [&:] Men trenger jo bilen, i morgen må gubben komme for sent på jobb fordi han ikke har bil, da må han ta hurtigbåten for det er for langt å gå til fergekaia. Og hurtigbåten går ikke tidlig nok til at han kommer tidsnok på jobb. Og på Torsdag skal han egentlig kjøre til flyplassen [8|] Aner ikke hvordan han skal gjøre det nå, kan ikke risikere å måtte parkere bilen "midt på veien" og ikke rekke flyet [&:] Han ska jo egentlig kjøre meg og jentungen til foreldrene mine i morgen også, men det må vi droppe. Kjipt å bli stående midt oppå fjellet, også begynne å pakke over i bilen til foreldrene mine. Så håper de kan hente oss torsdag eller fredag [:)]

ORIGINAL: FrøkenH

Huff, virkelig fått din dose med uflaks i dag skjønner jeg!
Får håpe morgendagen blir mye bedre da:)

Haha ja var ikke måte på heller [X(] I morgen skal vi slappe av hjemme, pakke og leke [:)] Skal IKKE ut å gå hvertfall [:D]

ORIGINAL: Vilnus

Maks uflaks!

Vet ikke om det er brodder jeg har, man har slik til å ha under skoen på glatta. Jeg klarer ikke å stole på de, føler det er litt falsk trygghet [8D] Går å føler meg trygg men plutselig så sklir jeg, da syns jeg det er beste å gå uten [8D] Men burde ikke gått tur i det hele tatt i dag! [X(]

ORIGINAL: MetteJ

Maks uflaks!

Vet ikke om det er brodder jeg har, man har slik til å ha under skoen på glatta. Jeg klarer ikke å stole på de, føler det er litt falsk trygghet [8D] Går å føler meg trygg men plutselig så sklir jeg, da syns jeg det er beste å gå uten [8D] Men burde ikke gått tur i det hele tatt i dag! [X(]

Vet hvordan det er. Her var innkjørselen nediset i ukesvis. Kom meg ikke ut døren engang. Var jo livsfarlig bare å gå ut med boss eller ned i vaskekjelleren. Flaks at det gikk bra med dere da og håper bestemoren din har det bra også.

Sign[8D]

ORIGINAL: MetteJ

Maks uflaks!

Vet hvordan det er. Her var innkjørselen nediset i ukesvis. Kom meg ikke ut døren engang. Var jo livsfarlig bare å gå ut med boss eller ned i vaskekjelleren. Flaks at det gikk bra med dere da og håper bestemoren din har det bra også.

Ja det kan være ganske farlig med is! Her en dag måtte gubben ned å hjelpe noen som hadde sklidd ut i grøfta, såklart ei kjerring som hadde klart det [X(] Mannfolk gjør jo ikke slikt [;)] Flere ganger det har vært like før med flere biler her, ganske bratt oppoverbakke med skarp sving [&:] Kjedelig å være innestengt pga is [8|]

Back
Topp