Maks overtid?

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hvilke beskjed har dere fått angående hva maks overtid er?

Jeg prøver å forberede meg mentalt på hvor lenge jeg må gå OM ting ikke starter av seg selv...

Har termin 30 august. Skal til jordmor 28. Hun sa at dersom jeg ikke har fått før denne timen, altså to dager før ul termin, setter hun meg opp på overtidskontroll senest 7 - 9 dager senere på sykehuset. Deretter vil jeg settes i gang på dag 11. Men det kan jo ta noen døgn.

Men i følge helsedirektoratet er det hvertfall på dag 11 [emoji16]

Hun snakket på at det var når man var 42 uker som var maks, jordmora her, men det blir jo 12 dager over?

Sniker fra oktober. På helsekortet mitt står det termin 16 okt og overtid fra 28 oktober.

For 6 år siden hadde jeg termin 3 april og kom på overtids time 11 april. Fikk da beskjed om å vente 7 dager til før igang setting. Det vil si 15 dager etter termin. Heldigvis var ikke registreringen godkjent siden lav puls på guttn så ble settet i gang samme dagxsmile3 skulle ikke vært lov å gå så langt over.. men det er no min meningxsmile3

Det er ulike prosedyrer ved ulike sykehus. Jeg har fått beskjed om maks 42+0.

Husk at time for overtidskontroll og tidspunkt for igangsetting ikke er det samme:)
Sist hadde jeg overtidskontroll på sykehuset 7 dager etter termin, og de setter igang senest 11 dager over.
Jeg fikk tilbud om å bli igangsatt på dag 9.

Jeg fikk beskjed om at alle skal til Vurdering senest dag 8, mn igangsetting kan gjøres senest dag 11.

Hos oss er det 12 dager, og overtids kontroll Ca en uke etter termin [emoji4] virket som de kviet seg veldig for å starte igangsetting, og utsatt det i det lengste. Heldigvis kom lille naturlig natt til dag 13 i sist svangerskap (2 år siden) [emoji4][emoji28]

Det avhenger av hvor i landet du er. Sykehusene har ulike grenser. 7-12 dager tror jeg er ytterkantene som er standard. Jeg er mentalt forberedt på å gå til 42+0, og blir glad for hver dag før det han bestemmer seg for å komme :P

Jeg personlig mener uansett at når man går over, så bør man som foreldre få spm om man vil settes igang ! Syns ikke noe om at man skal gå så lenge over! Det blir trangere og mindre gunstig for babyen tenker nå jeg!

Ulik praksis på dette -sus praktiserer visst igangsettelse senesr dag 8, mens her på st.olavs ser det ut til å være lengre (på ul-kortet står det sannsynlig fødsel mellom xxxx og yyyy - den siste er jo to uker etter termin hos meg! [emoji57])

Ulik praksis på dette -sus praktiserer visst igangsettelse senesr dag 8, mens her på st.olavs ser det ut til å være lengre (på ul-kortet står det sannsynlig fødsel mellom xxxx og yyyy - den siste er jo to uker etter termin hos meg! [emoji57])
Men jordmor sa at de pleier å ta hensyn til mening til foreldre/mor her da, at de kan sette igang tidligere om mor ønsker det/er sliten etc, ikke bare barn de sjekker ut.
Samtidig er det jo vanligvis bedre fødsler om de setter igang på egenhånd enn om de blir igangsatt, såvidt eg har forstått. Så litt dilemma det der. Håper eg slipper å forholde meg til det [emoji4]

Men jordmor sa at de pleier å ta hensyn til mening til foreldre/mor her da, at de kan sette igang tidligere om mor ønsker det/er sliten etc, ikke bare barn de sjekker ut.
Samtidig er det jo vanligvis bedre fødsler om de setter igang på egenhånd enn om de blir igangsatt, såvidt eg har forstått. Så litt dilemma det der. Håper eg slipper å forholde meg til det [emoji4]
Ja jeg fikk som sagt tilbud om å bli igangsatt på dag 9, det var på St Olavs:)

Ble satt igang på dag 4 (overtid) sist. Men det var pga at jeg var så plaget av elveblest. Er det noen av dere som har født før, som han blitt igangsatt flere ganger? Spent på om det blir sånn igjen, eller om kroppen får styre det selv ;-)

Back
Topp