Makrell i tomat

Det håper å tror jeg, for det spiser jeg mye i barnehagen [;)]

Var en venninne (med barn) som sa til meg at vi ikke hadde lov å spise leverpostei i den gule boksen, og makrell i tomat er jo i en akkurat lik boks...hmm.. [8|]

Kan vi ikke spise leverpostei i den gule runde boksen??? Det har jeg spist hele svangerskapet...[&:]

Jordmor anbefalte meg å spise makrell i tomat og leverpostei, så det spiser jeg som bare det![:)] NAMNAM! åssen boks det er i kan jeg aldri skjønne har noe å si, så det bryr jeg meg ikke om får jeg evt hører/leser det av en fagperson!

Svar på melding
ORIGINAL: Snopsi

Det står at vi ikke kan spise vakuumpakket mat..Kanskje de er det?

Da er det mye vi ikke kan spise[:o]

ORIGINAL: Seadragn

Svar på melding
ORIGINAL: Snopsi

Det står at vi ikke kan spise vakuumpakket mat..Kanskje de er det?

Da er det mye vi ikke kan spise[:o]

Ja..Blir nesten litt for dumt [8D]

En må nesten bare bruke sunn fornuft. En skulle tro en skulle slutte å leve
etter en ble gravid. Kan ikke gjør det, ikke spis det osv.

Kos deg med både makrell og leverpostei!!
Det viktigste er at du har et sunnt og variert kosthold

uff ameg så mye enn liksom ikke skal ha.. alt med måte mener nå jeg =)  det lever jeg etter =)

Ja det er ikke noe farlig. Jeg spiser det hver dag jeg.
Jordmora mi anbefalte meg det til og med, mye fine omega 3 i det [8D]

ORIGINAL: Annicken

uff ameg så mye enn liksom ikke skal ha.. alt med måte mener nå jeg =)  det lever jeg etter =)

Jepp, samme her! [:D]

Spiser både leverpostei og makrell i tomat jeg[:D]
Kan ikke forstå at det skal være skadelig! Spiste det hele sist sv.skap også..[:)]

Klart.. hvorfor skulel du ikke det? Har ALDRI hørt noe om at man ikke skal spise hermetikk. Forresten er det greit å konferere med matportalen - der er det oversikt over de ytterst få tingene gravide skal holde seg unna

Jepp,det spiser jeg [;)]

Hvaaa? Hmm[8D]

Har fått anbefalt av legen å spise netopp denne makrellen jeg... Ang vakumpakket mat, er det pålegg man skal være forsiktig med. Blir nesten litt sprø av alt dette, ikke spis ditt, ikke spis datt.. Ikke rør ditt, og ikke rør datt.. Greit, sjønner det kan være bakterier i ting, men hvordan overlevde fostre i gamle dager da damene jobbet i åkern og spiste spekemat?? Bare undrer meg, jeg[8|]

ORIGINAL: Janickemor

Har fått anbefalt av legen å spise netopp denne makrellen jeg... Ang vakumpakket mat, er det pålegg man skal være forsiktig med. Blir nesten litt sprø av alt dette, ikke spis ditt, ikke spis datt.. Ikke rør ditt, og ikke rør datt.. Greit, sjønner det kan være bakterier i ting, men hvordan overlevde fostre i gamle dager da damene jobbet i åkern og spiste spekemat?? Bare undrer meg, jeg[8|]

det var jo en mye større spebarnsdødelighet i gamle dager... og det er mange grunner til det, blant annet mindre kunnskap om slike ting... dessuten har vi en mye større bakterieflora i dag enn den gang, fordi vi reiser mer enn før og tar med oss matvarer, dyr og smitte hjem fra fjerne verdenshjørner, som kan gjøre oss syke... men ja, det er også litt hysteri ute og går - særlig på forum som dette hvor folk forteller videre ting de har hørt som ikke har noen rot i virkeligheten.. som at man ikke skal spise makrell i tomat

Joda, er da klar over at det var slik[;)]. Men ville bare sette ting litt på spissen, for det er jo til stadigeht i media og også i slike forum nye ting som dukker opp som er farlige for oss gravide..[:)]. Må vel også si at jeg er en av dem som hører på alt dette, og ikke tar noen sjanser..

Det er så mye skremselspropaganda ute og går....Blir helt matt...hvis vi skal følge alt må, så tenker jeg at vi bare slutte å leve dere, det er ikke håp for oss! hehe[:-] Fint vi kan diskutere det litt her da[:)]

Back
Topp