Making babies♡

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
Etter å ha surret rundt på forumet en stund bestemte jeg meg for å lage dagbok for å få litt orden i tankeboksen :)

Heisann!
Jeg er 25 og mannen min 29 år. Vi har vært gift i 1 år nå og har det helt fantastisk sammen, så nå vil vi gjerne ta steget videre og prøve å få til en bolle i ovnen.

Jeg sluttet på pillen i juni 2017 og fikk bortfallsblødning rett etterpå. Deretter måtte jeg vente til midten av november før mensen kom. Da kom den med et brak og jeg kan knapt huske å ha vært så dårlig før. Jeg var hvit i ansiktet, holdt på å svime av av smertene og revurderer sterkt om jeg ville gå gjennom en evt fødsel.

Etter mensen i november var jeg sikker på at ting skulle normalisere seg, men den gang ei.. Jeg har hatt brunlig utflod i perioder, men ingen mens siden. Jeg var hos gyn for noen uker siden og fikk påvist PCOS. Dette var noe jeg hadde mistanke om da jeg hadde lest om symptomene på nettet, men det var likevel tungt å få beskjed. Fikk spørsmål av gynekolog om vi ville ha barn nå og begynne på medisiner, men det sitter så langt inne å skulle starte med det at vi vil vente og prøve litt uten først. Om det ikke har skjedd noe til høsten blir det nok medisiner for å få litt mer aktivitet i eggstokkene.

Så nå håper jeg bare at eggene mine blir litt mer gjestfrie og vil ta i mot soldatene til min mann på en skikkelig måte :D
 
Last edited:
Hei! ønsker å følge deg på din vei:) håper så inderlig at det går for deg, men er ingen skam å bruke medisiner for litt "dytte"hjelp. Hvor er du i syklusen nå?:)
Mvh:Heartpink
 
Hei! ønsker å følge deg på din vei:) håper så inderlig at det går for deg, men er ingen skam å bruke medisiner for litt "dytte"hjelp. Hvor er du i syklusen nå?:)
Mvh:Heartpink

Hei, så hyggelig :)
Vel, i følge en app jeg bruker er jeg på syklusdag 189..:hilarious: Jeg har ingen anelse egentlig, og det er jo det som gjør det så vanskelig uten medisiner. Jeg hadde litt spotting i januar og mars så i følge gynekolog er det mulig at jeg da også hadde eggløsning, men jeg vet ikke.
Nå tenker vi bare å prøve i sommer og se om det tilfeldigvis kommer et egg ned, og om ikke det gir resultat må vi nok ty til litt medisiner.

Er du også prøver? :)
 
I går fikk jeg 10 graviditetstester frå babyplan i posten så tenker at jeg må unne meg en etterhvert. Det som er så vanskelig når man ikke har mensen er at man får jo ingen tydelig indikator på om det er festet seg en spire eller ei. Jeg er veldig glad i å ta meg en øl nå når det er sommer og sol, og det synes jeg er så skummelt. Jeg tenker at det kaaaan jo være at vi tilfeldigvis har truffet, men det er jo umulig å vite uten en test. Symptomer får jeg flust av bare jeg tenker på det så det er ikke noe å lite på:rolleyes: Blir nok mange tester fremover bare for å være på den sikre siden, men det igjen blir jo dyrt i lengden.
Phu, trodde aldri jeg skulle være så utakknemlig for å ikke ha mensen hver fjerde uke..:yuck:
 
Hei, så hyggelig :)
Vel, i følge en app jeg bruker er jeg på syklusdag 189..:hilarious: Jeg har ingen anelse egentlig, og det er jo det som gjør det så vanskelig uten medisiner. Jeg hadde litt spotting i januar og mars så i følge gynekolog er det mulig at jeg da også hadde eggløsning, men jeg vet ikke.
Nå tenker vi bare å prøve i sommer og se om det tilfeldigvis kommer et egg ned, og om ikke det gir resultat må vi nok ty til litt medisiner.

Er du også prøver? :)
Okey:) håper det kommet et egg snart!:) jeg er prøver ja, er i pp2 nå,cd3 [emoji3]
 
Siden jeg ikke har noe kontroll på når (i det hele tatt om) jeg har eggløsning skriver jeg opp de dagene jeg har fått påfyll av rumpetroll. DET har jeg i alle fall noenlunde kontroll på:rolleyes: Loggen forteller meg at det er 10 dager siden vi fikk lagt inn aksjer på det, som med en god dose fantasi og velvilje, kan ha vært eggløsning, så i morgen blir det testing:nailbiting:
 
Spoiler Alert; testen var negativ!

Jau, jau, det skulle nok mye til for at det ble en positiv test i dag, men håpet var der lell.

Det blir nok medisiner som må til etter sommeren. Kvier meg skikkelig til det- for tenk om det ikke lykkes. Hva da?

Nei, fysj for en negativ sky som kom over meg nå da:bored: I helgen skal jeg ta et glass Prosecco og skåle fordi jeg kan!!:D
 

Vedlegg

  • 20180525_095942.jpg
    20180525_095942.jpg
    323,1 KB · Visninger: 178
Nei, altså, nå har jeg såre brystvorter og fått mørkere ring rundt niplene.. Innbilning eller ligger det noe i det? Time will show- test blir tatt på onsdag da jeg er strandet på en (nesten) øde øy uten mulighet til å kjøpe test før dess.

Jeg ser jo på bildet av testen forrige innlegg at det er antydning til strek, men jeg hadde ikke sjans i havet til å se det i virkeligheten- bare på bildet i ettertid..

Det er maange dager til onsdag altså..:banghead:
 
Jeg mener også ganske bestemt at jeg ser noe på den testen! Streken er kanskje litt rar, men det er ganske tydelig at det er noe der :D Blir utrolig spennende på onsdag, forhåpentligvis får du et tydeligere svar da!
 
Spoiler Alert; testen var negativ!

Jau, jau, det skulle nok mye til for at det ble en positiv test i dag, men håpet var der lell.

Det blir nok medisiner som må til etter sommeren. Kvier meg skikkelig til det- for tenk om det ikke lykkes. Hva da?

Nei, fysj for en negativ sky som kom over meg nå da:bored: I helgen skal jeg ta et glass Prosecco og skåle fordi jeg kan!!:D

Jeg ser også noe på testen!
Blir spennende å se på onsdag
 
Jeg mener også ganske bestemt at jeg ser noe på den testen! Streken er kanskje litt rar, men det er ganske tydelig at det er noe der :D Blir utrolig spennende på onsdag, forhåpentligvis får du et tydeligere svar da!

Ja, streken er ganske rar! Synes også det var veldig merkelig at det var umulig å se noe på selve testen, men at det på bildet kom frem noe:bored:
Jeg prøver å ikke få håpet opp for mye om det viser seg å bare være en ubetydelig, rar strek:joyful:
 
Jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg har eggløsning nå og at jeg ikke er gravid. Har hatt vondt nede i magen på høyre siden i hele ettermiddag og da vi koste oss, som rette ektefolk har lov til (1 års bryllupsdag i dag), gjorde det veldig vondt. Hadde faktisk vanskelig for å gjennomføre, men det ble da lagt inn litt aksjer i tilfelle der skulle være et egg:D
 
Jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg har eggløsning nå og at jeg ikke er gravid. Har hatt vondt nede i magen på høyre siden i hele ettermiddag og da vi koste oss, som rette ektefolk har lov til (1 års bryllupsdag i dag), gjorde det veldig vondt. Hadde faktisk vanskelig for å gjennomføre, men det ble da lagt inn litt aksjer i tilfelle der skulle være et egg:D
Slik var jeg helt i starten av svangerskapet også :D sååå, kan jo være noe mer mener jeg ;)

PS! Gratulerer med bryllupsdag!
 
Test tatt, og den var veldig negativ:( Blir som alltid skuffet, men forventer det jo. Lurer på hvordan reaksjonen blir når jeg en gang får de to, fantastiske strekene på pinnen..

Jeg har konkludert med at dette må være eggløsning. Har skikkelig såre nipler, hatt litt menskramper og vondt nede i magen på høyre side. Vi sendte inn noen vikinger på tokt på søndag, dessverre ikke i går, men håper å få sendt noen inn i dag også. (Er hos familien med tynne vegger, så er ikke det letteste å få til..)
Jeg verken temper eller måler etter eggløsning da jeg ikke har noen syklus, så her går alt på magefølelsen- og denne gangen er den faktisk ganske god:)
 
Nå har jeg hatt menssmerter i 2 dager uten at tanta har kommet. Forventet mens er i morgen, men pleier ikke å ha mer enn en dag med smerter før den kommer. I tillegg er det ikke så veldig vondt heller, bare murringer og litt, kremt, gass i magen.
Kan det være at bryllupsdagkosen for 2 uker siden har fått følger????:nailbiting:

Har hele tiden sagt til mannen min at om ikke mensen kommer innen tirsdag så tar jeg en test! Spennende, spennende!:woot:
 
Nå har jeg hatt menssmerter i 2 dager uten at tanta har kommet. Forventet mens er i morgen, men pleier ikke å ha mer enn en dag med smerter før den kommer. I tillegg er det ikke så veldig vondt heller, bare murringer og litt, kremt, gass i magen.
Kan det være at bryllupsdagkosen for 2 uker siden har fått følger????:nailbiting:

Har hele tiden sagt til mannen min at om ikke mensen kommer innen tirsdag så tar jeg en test! Spennende, spennende!:woot:
Så spennende! Menssmerter som ikke ga seg var mitt første tegn da jeg var gravid, men alltid irriterende når tegnene på mens og graviditet er de samme :p
 
Spennende!
Lykke til med testing
 
Så spennende! Menssmerter som ikke ga seg var mitt første tegn da jeg var gravid, men alltid irriterende når tegnene på mens og graviditet er de samme :p

Så spennende å høre:D
Enda ikke noe tante rød her selv om jeg forventer det hver gang jeg går på do..
 
Back
Topp