Maja kan lese

monicabebe

Forumet er livet
rare ungen min!

Hun har jo vært opptatt av bokstaver og tall leeeeenge.

Men nå kan hun faktisk lese. De siste ukene har hun knekket lesekoden slik at hun kan lydere og stave seg gjennom ord, og ikke lenger bare symbollese ord hun kjenner igjen.

Hvis jeg skriver på en lapp for eksempel: GRØNN, så staver hun en og en bokstav og sier: der står det grønn!! vi har testet henne med mange ukjente ord, så vi vet at hun ikke lurer oss.

Men tror dere at hun enda er bleietørr? NEIDA!! Hun har tisseuhell daglig! Akkurat den logikken skjønner jeg bare ikke altså! Må si jeg hadde satt skikkelig pris på tørr unge snart!![8D]

Det er jo supert - da håper jeg at hun får god oppfølging på det i barnehagen, og ikke minst skolen!! Jeg leste før jeg begynte på skolen, og det som jeg hadde gledet meg til så lenge viste seg å være kjempekjedelig - for alt vi gjorde hele dagene var jo å sitte og øve på bokstaver som jeg hadde kunnet lenge allerede....

Når det gjelder toalett-treningen så kommer det.. vi var hos kusina til G og tegnet kjøkken og bad i går, og hun fortalte at sønnen hennes stadig bæsjer på seg enda, han er født året før jentene våre.

ORIGINAL: lenemor

Det er jo supert - da håper jeg at hun får god oppfølging på det i barnehagen, og ikke minst skolen!! Jeg leste før jeg begynte på skolen, og det som jeg hadde gledet meg til så lenge viste seg å være kjempekjedelig - for alt vi gjorde hele dagene var jo å sitte og øve på bokstaver som jeg hadde kunnet lenge allerede....

Når det gjelder toalett-treningen så kommer det.. vi var hos kusina til G og tegnet kjøkken og bad i går, og hun fortalte at sønnen hennes stadig bæsjer på seg enda, han er født året før jentene våre.

Jada, vi følger med på at hun skal slippe å kjede seg både i barnehagen og på skolen. Det blir sånn når begge foreldrene er lærere[8D]. Vi vet jo litt hva vi kan forvente og kreve, hehe. Så det skal nok gå.

Satser på at vi snart slipper et lass av truser hver dag. Blir helt sprø av det. Men tror maja har litt overaktiv blære for hun tisser MANGE ganger daglig altså, og kan ha uhell bare noen minutter etter at hun har vært på do.

Så flink Maja er [:)]

Så flink hun er!!!! Det er imponerende! [:D]
Rart med den logikken.. ikke mye å forstå seg på! [8D]

Kjempeflinke Maja [:D]

Og den logikken; vet ikke om det er så mye av det i 3-4 åringer jeg [8D]
Jeg har iallefall ikke funnet ut av det enda [;)]

Maja er super flink!! Husker at hun var interessert sist vi var på besøk hos dere sammen med Trillemor, og det begynner å bli en stund siden[;)] Og når hun er interessert selv, så hadde jeg bare kjørt på. Vet det finnes en kjempe fin bokklubb med bokstaver som går innunder Goboken, for de litt større barna. Kanskje det hadde vært noe for Maja`?[:)]

ORIGINAL: oslojente1980

Maja er super flink!! Husker at hun var interessert sist vi var på besøk hos dere sammen med Trillemor, og det begynner å bli en stund siden[;)] Og når hun er interessert selv, så hadde jeg bare kjørt på. Vet det finnes en kjempe fin bokklubb med bokstaver som går innunder Goboken, for de litt større barna. Kanskje det hadde vært noe for Maja`?[:)]

Godt tips...skal sjekke det ut! Vi tenkte hun kunne få øve seg litt på Mari sine bøker, sånn at hun kan lese for søsteren sin etterhvert...det er jo såå koselig når de gjør ting sammen. Og begge koser seg glugg!!

Back
Topp