Maisgrøt

JeanetteR

Gift med forumet
En ting jeg har tenkt på en stund.... Siden den maisgrøten forsvann, og enkelte hamstret det som var igjen på butikken... Hvorfor lager dere ikke maisgrøt selv? Er den ikke like bra liksom?

*oh yes, feeling blond today* [8D][:D]

ORIGINAL: ~Billebror~

Er så lettvindt med ferdig vettu [8D]

Nei jeg aner egentlig ikke, jeg er så dårlig en kokk, og så redd for å gjøre noe feil som jeg skal putte i babyen min [:)]

hihi [;)] er ikke akkurat potet, kjøtt og flesk som ingredienser i maisgrøten da [:D] Men jeg skjønner at det er mest lettvint ja [;)] [;)] Jeg tenkte kanskje at det var noe spesielt med denne ferdiggrøten som det ikke var med hjemmelaget [;)]

ORIGINAL: SookieStackhouse

Godt poeng!
Jeg er så blond at jeg ikke har tenkt at det gikk an engang.

Har du oppskrift du vil dele? [:)]

1 dl vann, 3 ts maizenamel, 1 ts fettstoff, 0,5 dl melk

Maizenamel og vann piskes sammen og koker ca. 1 min. Fettstoffet røres i, og melken tilsettes, til konsistensen er passende. Må prøve deg frem ang konsistensen når du blander det i melka da [;)]

ORIGINAL: Emmerense

Maizena? Hørtes rart ut. Må vel være vanlig maismel vel?

maizena er jo maismel da [:D]

maismel er det samme som polentagryn (jeg kjøpte det på maxi). Trodde ikke man skulle lage babygrøt av maizenna jeg... har hvertfall hørt det en gang...

ORIGINAL: lille*frø

maismel er det samme som polentagryn (jeg kjøpte det på maxi). Trodde ikke man skulle lage babygrøt av maizenna jeg... har hvertfall hørt det en gang...

det var hs som sa det til meg faktisk [;)]

maizena er stivelse fra mais, ikke mel....Kan hende at maizena har maismel også, det skal jeg ikke krangle på. Her i huset brukes maizena til å jevne supper, sauser og gryter...

jaja, stivelse da [8D] MEN, gå i matskapet ditt å les litt på boksen du... der står det oppskrift på både grøt og velling. [;)]

ORIGINAL: JeanetteR

maizena er stivelse fra mais, ikke mel....Kan hende at maizena har maismel også, det skal jeg ikke krangle på. Her i huset brukes maizena til å jevne supper, sauser og gryter...

jaja, stivelse da [8D] MEN, gå i matskapet ditt å les litt på boksen du... der står det oppskrift på både grøt og velling. [;)]

Ja, det har du jaggu rett i. Hadde jeg aldri trodd. Vanlig maismel er gult da, er det ikke? Det er i alle fall det jeg forbinder med maisgrøt.

Det er kanskje det [;)] Jeg vet bare at man bruker maizena for å lage babymaisgrøt... Det er det som står i oppskrifter rundt omkring også [;)]

Back
Topp