• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

mais grøt

shina

Elsker forumet
jeg så et sted her at noen gir litt mais grøt i mme, er ikke dette litt tidlig? eller har ikke dette noen skadelig virkning??? jeg vil gjerne prøve hvis det gjør alva roligere på kvelden natta men er redd for at det kan vere skadelig for henne, hun er 11 uker på mandag.

Jeg har ei venninne som begynte med grøt allerede da hennes første var 5 uker, og hennes andre da hun var 6-7 uker. De har ikke tatt skade av det, annet enn at babyene er gode og runde.

Hun begynte med en t-skje i flaska om kvelden, og er nå oppe i 4-6 t-skjeer. Jenta er nå 3,5 mdr.

Jeg gir Emilie 2-3 tsk i 100 ml mme. Begynte med 1 tsk og har gradvis økt.
Grunnen til det er at hun begynte å våkne mange ganger pr natt å skulle
ha mat. (Hun spiste godt vær gang hun våkna.) Nå er vi til bake på 1 gang
pr natt igjen.

snuppa mi får en ts med maisgrøt i mme flaska hver kveld, her har dat hjulpet veldig, ho sover mye bedre nå.. mener ho har fått det i litt over en uke eller... ho har ikke fått mageknip eller noe ta det... bare sover bedre.. ho er forresten 10uker i morra

Hvor får man egentlig kjøpt den maisgrøten?Sander våkner flere ganger på natta fori han er sulten, så vil prøve å se om det hjelper[:D][:D]

ok[:D]Da skal jeg prøve det!!![:D]

ORIGINAL: Ingerg

Vi må huske på at tarmene til babyene ikke er ordentlig utviklet enda, derfor bør vi egentlig vente med grøt til de er 4mnd. Da har jeg tenkt å begynne ihvertfall.. Orker ikke å fullamme til hun er 6mnd.. Jaja..vi får nå se..[;)]

Det er sant.. Men jeg bruker ikke grøt, lager velling. Tynn-tynn grøt. Har ikke merka noe
mageknip. Viktig å ikke "peise" på med tykk grøt om man vil prøve.

Back
Topp