Maigaard Fertilitetsklinik

DinaD

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
❁ Juliskatter 2026 ❁
Noen som har noen erfaringer? Står sikkert andre steder men orker ikke tråle trådene her inne for å finne..

Jeg er under behandling i Porsgrunn men ser at det ikke fører frem å har bedt om en second opinion fra Danmark. Jeg vil høre hva de tenker de kan gjøre anderledes eventuelt om de anbefaler eggdonasjon med en gang.

Har ikke erfaring nei, sorry om du føler jeg stammer tråden din - lurer bare på om en second opinion koster noe hos maigaard?

Har ikke erfaring nei, sorry om du føler jeg stammer tråden din - lurer bare på om en second opinion koster noe hos maigaard?
Nei, jeg sendte inn forespørsel på siden dems og mailet litt med en lege å sendte over det jeg hadde fra Porsgrunn. Så fikk jeg beskjed om å ringe å få en gratis uforpliktende konsultasjon så den er den 11 august <3 jeg føler at jeg bare stamper i blinde hos Porsgrunn nå etter tre avbrutte forsøk å nå har de endret tilbake til det som ga det dårligste utslaget på bakgrunn av blodprøvene mine. Så da ble det back to menopur og gonal f og Fyremadel:/
Derfor så vil jeg snakke med de siden de kan se på det med nye øyne..

Nei, jeg sendte inn forespørsel på siden dems og mailet litt med en lege å sendte over det jeg hadde fra Porsgrunn. Så fikk jeg beskjed om å ringe å få en gratis uforpliktende konsultasjon så den er den 11 august <3 jeg føler at jeg bare stamper i blinde hos Porsgrunn nå etter tre avbrutte forsøk å nå har de endret tilbake til det som ga det dårligste utslaget på bakgrunn av blodprøvene mine. Så da ble det back to menopur og gonal f og Fyremadel:/
Derfor så vil jeg snakke med de siden de kan se på det med nye øyne..
Tror det er kjempelurt! Håper de kommer med noe lurt, men om ikke så får man kanskje litt mer ro i sinnet hvis man hører at de ville gjort alt likens også :-)

Heihei har du kommet noe lengre mtp maigaard? Vi er selv i vurderinga nå, men først er det å snakke med dem vi har vært hos for og se hva nytt dem kan tilby. Så vi har bestemt oss for donasjon siden det ikke har blitt en eneste graviditet på 5 runder med hormoner. Har ett offentlig forsøk igjen da, men føler liksom man bare gjentar bare for og gjenta liksom :o

Heihei har du kommet noe lengre mtp maigaard? Vi er selv i vurderinga nå, men først er det å snakke med dem vi har vært hos for og se hva nytt dem kan tilby. Så vi har bestemt oss for donasjon siden det ikke har blitt en eneste graviditet på 5 runder med hormoner. Har ett offentlig forsøk igjen da, men føler liksom man bare gjentar bare for og gjenta liksom :eek:
Jeg har bestilt samtale men den er ikke før 14 august. Jeg føler det samme. 3 avbrutte og samme protokoll en siste gang. Så jeg skal ha forsøket men jeg skal ha en second opinion. Sier de det er lite vits så går jeg rett på eggdonasjon

Da har jeg hatt samtale idag. Veldig hyggelig dame å ble helt blåst overende over hva hun fortalte. Jeg blir oppriktig oppgitt over medisineringen jeg har sålangt fått i Porsgrunn med bakgrunn i det hun sier. Hadde det ikke vært for at behandlingsplan ligger klar allerede å det er snart hadde jeg byttet klinikk. Planen er at dersom det ikke går i Porsgrunn (noe hun ikke trodde ville gi noe bedre uttelling) så blir det et forsøk I Danmark før jul.. er også informert om at det kan bli eggdonasjon noe vi allerede er inneforstått med og synes er greit men at vi skal forsøke en gang hos de først.

Angrer ikke er sekund på at jeg kontaktet de

Var inne å leste litt om de nå, ser de også driver med assisted hatching. Om våre 2 embryo på frys ikke blir noe av skal jeg snakke litt med mannen og vurdere en runde til hos Maigaard. Jeg har jo hatt så mange insett av "perfekte" embryo som aldri blir noe av. Kanskje dette er noe for oss.
Uansett, masse lykke til :Heartred

Var inne å leste litt om de nå, ser de også driver med assisted hatching. Om våre 2 embryo på frys ikke blir noe av skal jeg snakke litt med mannen og vurdere en runde til hos Maigaard. Jeg har jo hatt så mange insett av "perfekte" embryo som aldri blir noe av. Kanskje dette er noe for oss.
Uansett, masse lykke til :Heartred
Ja, det gjør de :) tusen takk :)

Nytt spørsmål til Maigaard folket.. hvilke medisiner fikk dere? Jeg venter på journal fra Porsgrunn og brev fra Maigaard så i mellomtiden går jeg å lurer på mye rart:D

Nytt spørsmål til Maigaard folket.. hvilke medisiner fikk dere? Jeg venter på journal fra Porsgrunn og brev fra Maigaard så i mellomtiden går jeg å lurer på mye rart:D
Lang protokoll med nedregulering med Gonapeptyl og stimulering med Menopur. Dobbel progesteron, Crinone og Cyclogest. Prednisolon. Albyl-E. Samme støttemedisiner på to fryseforsøk, da med Progynova.

Uff, blir motløs når jeg leser om dette- etter tre mislykkede forsøk hos Hausken tenker jeg nå å ta de jeg har krav på i Porsgrunn, men jeg burde kanskje revurdere og bytte til annet offentlig? Beklager å skifte topic men..

Uff, blir motløs når jeg leser om dette- etter tre mislykkede forsøk hos Hausken tenker jeg nå å ta de jeg har krav på i Porsgrunn, men jeg burde kanskje revurdere og bytte til annet offentlig? Beklager å skifte topic men..
Kommer veldig Ann på årsaken. Det er lange ventetider nå å Jeg har mistet litt troen på det de gjør. De ga meg medisiner de visste ikke hadde effekt.. det provoserte meg til det ytterste. De satte inn et 3 dagers bare for å få et forsøk gjennomført. Vet ikke noe om kvalitet eller noe.

Kommer veldig Ann på årsaken. Det er lange ventetider nå å Jeg har mistet litt troen på det de gjør. De ga meg medisiner de visste ikke hadde effekt.. det provoserte meg til det ytterste. De satte inn et 3 dagers bare for å få et forsøk gjennomført. Vet ikke noe om kvalitet eller noe.
Så utrolig leit :(
Veldig lang ventetid ja- jeg tar det som en god pause.

Hadde veldig dårlig respons på mine tre runder og fikk bare et uttak og innsett av de. Så er nok en «poor responder» i utgangspunktet.

Så utrolig leit :(
Veldig lang ventetid ja- jeg tar det som en god pause.

Hadde veldig dårlig respons på mine tre runder og fikk bare et uttak og innsett av de. Så er nok en «poor responder» i utgangspunktet.
Samme her. Jeg har mye tomme follikler. Så det gjør det vanskelig. Hvilke medisiner har de forsøkt hos deg? Å hvilken styrke?

Hos meg var det
1: lang P. menopur 412,5 = 3 egg ut
2: kort P.300 bemfola og fyremadel = 2 egg ut
3: lang P. menopur 225 og bemfola 225 = 5 egg ut
4: kort P. menopur 225 og gonal f 225 = 3 egg ut og et 3 dagers satt inn..

Samme her. Jeg har mye tomme follikler. Så det gjør det vanskelig. Hvilke medisiner har de forsøkt hos deg? Å hvilken styrke?

Hos meg var det
1: lang P. menopur 412,5 = 3 egg ut
2: kort P.300 bemfola og fyremadel = 2 egg ut
3: lang P. menopur 225 og bemfola 225 = 5 egg ut
4: kort P. menopur 225 og gonal f 225 = 3 egg ut og et 3 dagers satt inn..
Husker ikke helt nøyaktig, men sånn ca oppsummert:

Runde 1: Gonal F- startet på lav dose rundt 225 og økte pga treg respons. Endte med 4 egg ut, 3 befruktet, ett overlevde og satt inn tredagers. Fin kvalitet, men negativt.

Runde 2: forbehandling med progynova (som jeg synes var et helvete), Gonal f 400. Ca 3 follikler ved UL- avbrutt og omgjort til IUI. Negativt.

Runde 3: jeg krevde her UL i forkant/oppstart av stimulering- da de kan se ca hvor mange follikler som ligger latent. De hevdet da å se ca 10 stk. og jeg tenkte vi endelig traff en god syklus. Startet på pergoveris 300, men etter 8 dager så de også denne gangen bare 3. ble dermed avbrutt og omgjort IUI- negativt

De var tydelig på at det er marginal forskjell mellom hva slags medisiner de bruker men at det ofte hjelper litt psykisk å føle at man gjør noe annet. Og det tror jeg egentlig på- at det ikke har så mye å si for de aller fleste.

Det jeg kanskje angrer på i ettertid var at jeg ikke bare tok ut det som var og prøvde- var jo gode men få egg første gang. Men der og da føltes det ikke verdt å la kroppen gjennomgå det med så få, og de anbefalte heller ikke uttak med færre enn 4, egentlig 5.

Husker ikke helt nøyaktig, men sånn ca oppsummert:

Runde 1: Gonal F- startet på lav dose rundt 225 og økte pga treg respons. Endte med 4 egg ut, 3 befruktet, ett overlevde og satt inn tredagers. Fin kvalitet, men negativt.

Runde 2: forbehandling med progynova (som jeg synes var et helvete), Gonal f 400. Ca 3 follikler ved UL- avbrutt og omgjort til IUI. Negativt.

Runde 3: jeg krevde her UL i forkant/oppstart av stimulering- da de kan se ca hvor mange follikler som ligger latent. De hevdet da å se ca 10 stk. og jeg tenkte vi endelig traff en god syklus. Startet på pergoveris 300, men etter 8 dager så de også denne gangen bare 3. ble dermed avbrutt og omgjort IUI- negativt

De var tydelig på at det er marginal forskjell mellom hva slags medisiner de bruker men at det ofte hjelper litt psykisk å føle at man gjør noe annet. Og det tror jeg egentlig på- at det ikke har så mye å si for de aller fleste.

Det jeg kanskje angrer på i ettertid var at jeg ikke bare tok ut det som var og prøvde- var jo gode men få egg første gang. Men der og da føltes det ikke verdt å la kroppen gjennomgå det med så få, og de anbefalte heller ikke uttak med færre enn 4, egentlig 5.
Helt enig i det du skriver. Jeg håper at jeg kan få andre medisiner for å ha forsøkt det. Ser mange har bedre egg ut med pergoveris å har veldig lyst til å gi det et forsøk. Jeg hadde 1 follikel i god størrelse siste uttak.. 1! Men ble 3 egg.

Back
Topp