mai barna flinke til å dele?

guttungen er flink til å dele lekene sine med andre barn som er på besøk hos oss. Mens lillebroren hans på 19 måneder omtrent ikke får røre noenting, ikke sine egne leker engang. Hver gang minste finner en leke så kommer den eldste å skal plutselig ha den. Også bruker han å hente andre kjedelige leker som lillebror skal ha istedenfor. Begynner å bli litt slitsomt dette her .. kan noen si meg at det blir bedre snart ?

han er kjempe flink til å dele stort sett. F.eks når dem hadde karneval i barnehagen og fikk en pakk med rosiner hver, så gikk han rundt til de voksne og spurte om de også ville ha, tror han syntes synd på dem fordi dem ikke fikk [8D][:D] og det var ikke fordi han ikke liker rosiner, for det gjør han absolutt [:)]

Nope, ikke flink i det hele tatt når det kommer til leker. Men har vi besøk har ho ikke noe valg[:)]

Men får lov til å legge vekk de lekene ho ikke vil dele med seg (f.eks dukka si, som er alt i hele verden for B), når vi har besøk[:)]

Sammen greia her. Stort sett flink til å dele, men når lillesøster viser interesse for noe tar hun det, og finner en kjedelig leke til ho..

Leker som hu ikke har sett på på ukesvis SKAL ho ha når lillebror tafser på dem..

*DEN E MIN DEN*  Men hender jeg med å neppe får overtalt henne til å la ham få se litt på lekene også!
Å leke med andre barn går som et skudd, ingen problem å dele da.

Her er hun også flink til å dele, både leker og mat og det som deles kan. Er koselig, synes jeg.

Er kanskje naturlig at lillebror/lillesøster har mer behov for å markere hva som er sitt?

Back
Topp