Mai baby ble april baby

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg tilhører egentlig mai gruppa, hadde termin 12/5, men lille frøkena bestemte seg for å komme i går 10/4. født uke 35+5.
så tenker vi henger litt i begge gruppene da:)
Hun var 2960g og 48cm, men er litt svak og veldig trøtt. Så hun sliter litt med å få mat i seg, så det mates med kopp hver tredje time. Hun får tak i puppen, men er for svak/sliten til å få i seg nok. håper så inderlig at vi kan få amminga til etterhvert:Heartred
 
Jeg tilhører egentlig mai gruppa, hadde termin 12/5, men lille frøkena bestemte seg for å komme i går 10/4. født uke 35+5.
så tenker vi henger litt i begge gruppene da:)
Hun var 2960g og 48cm, men er litt svak og veldig trøtt. Så hun sliter litt med å få mat i seg, så det mates med kopp hver tredje time. Hun får tak i puppen, men er for svak/sliten til å få i seg nok. håper så inderlig at vi kan få amminga til etterhvert:Heartred
Gratulerer så mye med lille frøkna :love7 satser på at dere får til ammingen snart :Heartred
 
Jeg tilhører egentlig mai gruppa, hadde termin 12/5, men lille frøkena bestemte seg for å komme i går 10/4. født uke 35+5.
så tenker vi henger litt i begge gruppene da:)
Hun var 2960g og 48cm, men er litt svak og veldig trøtt. Så hun sliter litt med å få mat i seg, så det mates med kopp hver tredje time. Hun får tak i puppen, men er for svak/sliten til å få i seg nok. håper så inderlig at vi kan få amminga til etterhvert:Heartred
Gratulere så mye med vesle frøkna! :Heartred:Heartred ammingen kommer nok skal du se! Er mange babyer som blir matet med kopp de første dagene :Heartred
 
Storesøster her i familien kom 37+0. Hun var 2700g og hadde gulsott som hun fikk flere lysbehandlinger for. Hun slet med å få ordentlig tak, og ga lett opp. Hun ble derfor matet med kopp, og tror også hun fikk noe flaske på barsel. Jeg både pumpet meg, og brukte ammeskjold.
Alt dette til tross, tok hun puppen fint når vi var klare for å reise hjem og vi kunne også kaste skjoldene kort tid etter.

Så det er absolutt muligheter! :)
 
Gratulerer så mye med lille❤️ Mitt barn ble født uke 35 akkurat, var litt mindre enn jenta di. Vi startet med litt amming, kopp, flaske og sonde. Fikk mye hjelp på sykehuset med amming, og kom etter hvert godt i gang med amming og holdt det gående i nesten 2 år. Så det finnes absolutt håp:)
 
Jeg tilhører egentlig mai gruppa, hadde termin 12/5, men lille frøkena bestemte seg for å komme i går 10/4. født uke 35+5.
så tenker vi henger litt i begge gruppene da:)
Hun var 2960g og 48cm, men er litt svak og veldig trøtt. Så hun sliter litt med å få mat i seg, så det mates med kopp hver tredje time. Hun får tak i puppen, men er for svak/sliten til å få i seg nok. håper så inderlig at vi kan få amminga til etterhvert:Heartred
Velkommen og gratulerer!!! Satser på at den lille finner mer styrke for hver time som går :Heartred
 
Gratulerer så mye med lille❤️ Mitt barn ble født uke 35 akkurat, var litt mindre enn jenta di. Vi startet med litt amming, kopp, flaske og sonde. Fikk mye hjelp på sykehuset med amming, og kom etter hvert godt i gang med amming og holdt det gående i nesten 2 år. Så det finnes absolutt håp:)
Har veldig god ammeerfaring fra de tre andre barna, så satser på at det går seg til etterhvert. :) Tusen takk:Heartred
 
Gratulere så mye jeg hadde termin 17 april med minste frøkna men hun måtte ut akutt 24 februar når jeg var 32+4 ettersom jeg fikk svikt på mine indre organer, hun var sterk og trengte derfor ikke så mye annet hjelp bortsett fra sondemating, den hadde hun i ca 3 uker så spiste hun helt fint selv og ved fødsel veide hun 1897 gram, nå på torsdag blir hun 7 uker og veier nå i dag 3065 gram så hun har vokst godt selv med en treg start med maten, så ønsker dere masse lykke til dette går nok bra for dere også
 
Gratulere så mye jeg hadde termin 17 april med minste frøkna men hun måtte ut akutt 24 februar når jeg var 32+4 ettersom jeg fikk svikt på mine indre organer, hun var sterk og trengte derfor ikke så mye annet hjelp bortsett fra sondemating, den hadde hun i ca 3 uker så spiste hun helt fint selv og ved fødsel veide hun 1897 gram, nå på torsdag blir hun 7 uker og veier nå i dag 3065 gram så hun har vokst godt selv med en treg start med maten, så ønsker dere masse lykke til dette går nok bra for dere også
Godt å høre at det går bra med dere! :love2 Satser på at hun kommer seg, har vært litt mere tak i suginga hennes i dag. Men fortsatt veldig kortvarig, men det virker som det går fremover iallefall!
 
Godt å høre at det går bra med dere! :love2 Satser på at hun kommer seg, har vært litt mere tak i suginga hennes i dag. Men fortsatt veldig kortvarig, men det virker som det går fremover iallefall!

Så lenge det er små fremskritt så er det bare positivt så ja ting kan ta tid men alt ordner seg til slutt ❤️
 
Gratulerer så mye med den lille. Vi sliter med en del av samme problematikken rundt amming. Lille her ble født dysmatur 4.4.22 og blir ekstremt sliten av å ligge på brystet. Derfor er det blitt pupp, mating med flaske og pumping. Håper virkelig vi skal få til ammingen til slutt :happy:
 
Gratulerer så mye med den lille. Vi sliter med en del av samme problematikken rundt amming. Lille her ble født dysmatur 4.4.22 og blir ekstremt sliten av å ligge på brystet. Derfor er det blitt pupp, mating med flaske og pumping. Håper virkelig vi skal få til ammingen til slutt :happy:
Det finnes tusen tips der ute for å få til amming. Av de tuuusen som finnes var det «hjelpebryst» som hjalp meg best da min tre mnd gamle baby ble sugeforvirret når hun trengte litt ekstra tilskudd på flaske en kort periode. For å vende henne til puppen igjen var hjelpebryst det eneste som funket. Syns det er så rart navn, men det fine med det er at barnet suger på brystet ditt (og dermed stimulerer produksjonen til å opprettholdes/økes) også har barnet en pitteliten slange som ligger rett innenfor munnviken som er koblet til en beholder med pumpet melk eller morsmelkerstatning som henger rundt halsen din. Du kan knipe av slangen for at barnet ikke skal få for mye med en gang og dermed tro at utdrivelsen i brystet skal komme like raskt. I tillegg kan du knipe den av eller ta slangen helt ut av munnen om du ser at barnet suger godt av brystet på egenhånd og det kommer tilstrekkelig melk. Kopp og flaske er helt supert! Men favoritten er utvilsomt hjelpebryst ettersom ammingen øves på/stimuleres samtidig. Gull verdt!! :happy:
 
Back
Topp