Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Er det noen andre her som tar magnesium?
Vurderer å begynne pga leggkramper og er veldig urolig i kroppen når jeg skal sove. Har lest at det kan hjelpe? Har også sett at noen tar magnesium pga mye kynnere?[emoji848]
Jeg tar med samtykke fra legen, pga mangler. Og før jeg startet hadde jeg leggkramper, men hadde også veldig høyt mangel av det. Så nå sjekker jeg hos legen hver mnd så jeg holder meg innenfor så det ikke blir for mye magnesium.
Jeg går på sånne gravidmultivitaminer som bl.a. Inneholder magnesium. Jeg får masse leggkramper allikevel, så jeg spurte legen om jeg kunne ta ytterligere magnesium. Da sa han nei.. så da må jeg bare leve med de.. men ja, magnesium skal hjelpe [emoji4]
Har alltid tatt magnesium i perioder der jeg har slitt med kramper eller menssmerter, og det har alltid hjulpet veldig mye magnesium er jo vannløselig, så overskuddet kommer bare ut med urinen. Men, jeg leste et eller annet sted at man skulle være forsiktig med magnesium mot slutten av svangerskapet fordi det kan redusere styrken på riene ved fødsel. Husker ikke helt hvilken uke man ikke skulle ta det etter, men kanskje greit å sjekke det opp? evt. høre med legen din?
Jordmor sa til meg at det kunne hjelpe med 1-2 tørket aprikos om dagen. Men jeg skulle ikke spise det hvis jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes. Har prøvd, vet ikke om det funker. Men her tør jeg ikke ligge med bena strekk ut. Ligger alltid med bøy i knærne for da får jeg sjeldnere kramper.
Jordmor anbefalte meg å begynne med magnesium pga intense leggkramper på kveldstid. Jeg har ikke fått somlet meg til å kjøpe, men hun sa hvertfall at magnesium har gitt mange et nytt liv i forhold til dette
Brukte 600mg dagen forrige svangerskap og bruker det samme nå. Det er max dose pr dag. Eneste bivirkning i følge min lege er løs mage..har ikke akkurat det problemet heller motsatt..men magnesium hjelper mot forstoppelse i tillegg så vinn vinn for min del
Jordmor ba meg begynne på det da jeg sliter med treg mage og dette visstnok skulle hjelpe. Tillegg tar jeg sånn gravid pakke med alle vitaminene jeg trenger [emoji4]