Magnesium

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg har så mye kynnere, å det gjør meg kjemperedd for å føde for tidlig.
Jeg har fått tips om å ta magnesium, men jeg har hørt både negativt og positivt om det.
Er det noen som tar magnesium? Eller har mye kynnere? :)
 
Jeg tar magnesium ca annenhver dag med kalsium, for å forebygge leggkramper. Har både det og litt kynnere. Har funnet på det selv, ikke legeråd.. hva negativt og positivt har du hørt?:)
 
Jeg tar magnesium mot forstoppelse under graviditeten. Jordmor som anbefalte 400-600mg på kvelden. Slet veldig med forstoppelse for noen uker siden, men nå er det mye bedre, så tar kanskje bare magnesium et par ganger i uka :)
 
Hva er mye kynner?
Jeg har også mye, dvs flere ganger daglig. Spurte legen om dette på tirsdag og hun sa det var helst vanlig som andregangsgravid (sist hadde jeg to i hele svangerskapet)..

Jeg har hver eneste morgen, og noen på kvelden. Hadde en midt på dagen i stad og.
Legen sa det ble hyppigere ved stress eller at man hadde gjort mye en dag.
 
Hva er mye kynner?
Jeg har også mye, dvs flere ganger daglig. Spurte legen om dette på tirsdag og hun sa det var helst vanlig som andregangsgravid (sist hadde jeg to i hele svangerskapet)..

Jeg har hver eneste morgen, og noen på kvelden. Hadde en midt på dagen i stad og.
Legen sa det ble hyppigere ved stress eller at man hadde gjort mye en dag.

Veldig individuelt, med storebror hadde jeg så kraftige kynnere at når fødselen startet sa jeg overrasket at kynnerene er jo vondere enn rier. Jeg hadde døgnet rundt, både når jeg lå, satt og sto. Våknet av kynnere og kunne gråte meg gjennom de fordi de var så vonde. Men fødte allikevel 11 dager over termin. Jeg burde nok ha vært inne til kontroll men som førstegangsfødende stolte jeg på jordmor og lege når de så at kynnere var normalt. Jeg hadde lungebetennelse når de startet og infeksjoner kan forsterke kynnere så blir de plutselig kraftige eller kommer hyppigere bør man sjekkes for UVI.
 
Jeg fikk beskjed om å kontakte lege/føde om de ble vonde.
For de skulle ikke gjøre vondt.
 
Jeg tar magnesium ca annenhver dag med kalsium, for å forebygge leggkramper. Har både det og litt kynnere. Har funnet på det selv, ikke legeråd.. hva negativt og positivt har du hørt?:)

Negativt husker jeg ikke spesifikt, men at det ikke var så bra for gravide. Positivt var at det fungerer bra på kramper og kynnere :)
 
Hva er mye kynner?
Jeg har også mye, dvs flere ganger daglig. Spurte legen om dette på tirsdag og hun sa det var helst vanlig som andregangsgravid (sist hadde jeg to i hele svangerskapet)..

Jeg har hver eneste morgen, og noen på kvelden. Hadde en midt på dagen i stad og.
Legen sa det ble hyppigere ved stress eller at man hadde gjort mye en dag.

Jeg våkner av og til om nettene av kynnere som kommer jevnt og trutt og kan ha flere i timen gjennom dagen noen dager.
 
Jeg har så mye kynnere, å det gjør meg kjemperedd for å føde for tidlig.
Jeg har fått tips om å ta magnesium, men jeg har hørt både negativt og positivt om det.
Er det noen som tar magnesium? Eller har mye kynnere? :)

Jeg tar magnesium! :). I love it! Hjelper på muskelsmerter, kramper, hodepine, hjerteklapp ++
 
Hva er mye kynner?
Jeg har også mye, dvs flere ganger daglig. Spurte legen om dette på tirsdag og hun sa det var helst vanlig som andregangsgravid (sist hadde jeg to i hele svangerskapet)..

Jeg har hver eneste morgen, og noen på kvelden. Hadde en midt på dagen i stad og.
Legen sa det ble hyppigere ved stress eller at man hadde gjort mye en dag.
Dette var faktisk veldig OK å vite :) har lurt på hvorfor jeg har så himla mye kynnere i forhold til sist. Og ikke minst at stress har noe å si :)
 
Back
Topp