Magnesium mot bekkensmerter?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Min bekkenløsning etter vi fikk minste har aldri gått helt over.
Hørt at magnesiumtilskudd kan hjelpe, noen som har prøvd det og hvor lang tid tok det før det eventuelt begynte å hjelpe?

Hørt at magnesiumtilskudd kan hjelpe, noen som har prøvd det og hvor lang tid tok det før det eventuelt begynte å hjelpe?
Mye mulig det ka hjelpe. Men hvis du ikke har sjekket om du mangler magnesium så ville jeg tatt en veldig lav dose. Kan bli veldig dårlig av for mye magnesium

Mye mulig det ka hjelpe. Men hvis du ikke har sjekket om du mangler magnesium så ville jeg tatt en veldig lav dose. Kan bli veldig dårlig av for mye magnesium
1 l farris inneholder like mye magnesium som en magnesiumtablett.
Mange som drikker veldig mye farris når det er varmt og sommer, har aldri hørt noe om at man må begrense inntaket av farris, heller det motsatte

Kroppen skiller ut det den ikke trenger av magnesium, så det skal nok mye til at du blir dårlig av for mye magnesium. Magnesium er ganske trygt å ta. De som trener trenger mer, også gravide.

Man kan få urelgemessig hjerterytme, hjernetåke osv av for mye magnesium :p
Når jeg googlet det fant jeg kun dette
https://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/magnesium.php

Der står det følgende:
"For høyt inntak av magnesium er sjelden, fordi et eventuelt overskudd i kroppen utskilles via nyrene."

og

"Overdoser av magnesium er sjelden. Det forekommer stort sett kun i forbindelse med inntak av magnesiumholdige avføringsmidler eller hos personer med nyresykdommer.

Symptomene kan være diaré, eller i mer alvorlige tilfeller neuromuskulære utfall (for eksempel lammelser)."

Sikker på at du ikke blande det med noe annet?

Ikke det du spurte om , men har du vært hos feks kiropraktor, manuelterapaut etc etter fødsel å sjekket og det kanskje er noen låsninger der, og evnt gjør du øvelser for å styrke musklaturen rundt?:-)

Når jeg googlet det fant jeg kun dette
https://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/magnesium.php

Der står det følgende:
"For høyt inntak av magnesium er sjelden, fordi et eventuelt overskudd i kroppen utskilles via nyrene."

og

"Overdoser av magnesium er sjelden. Det forekommer stort sett kun i forbindelse med inntak av magnesiumholdige avføringsmidler eller hos personer med nyresykdommer.

Symptomene kan være diaré, eller i mer alvorlige tilfeller neuromuskulære utfall (for eksempel lammelser)."

Sikker på at du ikke blande det med noe annet?

Vedlegg

• 36279F31-DE1D-4CEB-875C-992B64CE6B02.png
    36279F31-DE1D-4CEB-875C-992B64CE6B02.png
    92,3 KB · Visninger: 8
Mener ikke å være kverulant altså, men har fått beskjed av overlege på sykehuset at man skal være forsiktig med magnesium, spesielt om man spiser og drikker mye med magnesium samtidig som man tar piller uten å forhøre seg med lege.

Ikke det du spurte om , men har du vært hos feks kiropraktor, manuelterapaut etc etter fødsel å sjekket og det kanskje er noen låsninger der, og evnt gjør du øvelser for å styrke musklaturen rundt?:)
Har vært hos manuellterapaut, men er ikke mye man kan prøve å knekke opp siden jeg har en skade i ryggen i området der så resultatet kan bli ille.
Er heldigvis ikke hele tiden det er ille, bare like før mensen på grunn av hormoner.
Jobber en del med kjernemuskulaturen og har blitt ganske mye bedre enn det jeg har vært, men har fremdeles et par dager i måneden hvor jeg savner krykkene jeg hadde i svangerskapet for 4 år siden

Mener ikke å være kverulant altså, men har fått beskjed av overlege på sykehuset at man skal være forsiktig med magnesium, spesielt om man spiser og drikker mye med magnesium samtidig som man tar piller uten å forhøre seg med lege.
Takk for artikkelen, jeg snakker ikke om store dosen, men bare en pille på 300 mg, og har ikke et kosthold med mye magnesium, heller det motsatte.
Det artikkelen sier at man ikke bør ta mer enn 350 mg

Back
Topp