Magevondt!

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Lille er bare 5 dager men slittee med mye luftsmerter stakkers Flere av dere andre som har/hatt det problemet? Noen råd? Får jo helt vondt av han. Føler meg så hjelpesløs..var ikke et problem før vi kom. Hjem fra sykehuset men er jo da han har virhelig begynt spise!
Heldigvis er pappen god på å roe han ned mens han går siden jeg er mest lenket til sofaen.

Fikk tips på sykehuset om å varme et lite håndkle i mikroen og putte det på magen. Har ikke testet det selv, så vet ikke om det funker. Storesøster her hadde mye magevondt, det hjalp litt å bære henne på magen, eller massere magen og sykle med beina.

Vår har også mye luft i magen. Det har hun vært siden hun fikk normal avføring etter 2 dager, men det er blitt bedre allerede, er 4 uker i morgen. Har lest og spurt mye rundt og det er visst kjempevanlig, då ikke fortvil! De er jo ikke ferdig utviklet i tarmene ennå så helt normalt med litt startvansker.

Tips vi har prøvd:
-bære i bæresjal/bæresele - vi har caboo close, hun roer seg fort da. Jeg blir så sliten i armene av å og rundt å rugge, så bruker den mye - mens pappa bærer mer uten.
-sitte og gyngehoppe på sånn stor yogaball - prøvde det da vi ble sliten i beina av å gå, og det funker bra, haha.
-sykle med beina til baby
-være veldig nøye med å rape etter måltid. Hvis baby dier lenge av gangen, koble gjerne fra og rape etter 10-15 min også koble på igjen.
-gi minifom før måltid. Det har visst ikke dokumentert effekt, men vi syntes det hjelper litt.
-kutte ut koffein. Det er visst ingen grunn til å kutte ut diverse matvarer (kullsyre, kål, krydder OL), for det går ikke i melka, men koffein kan påvirke.

Noen babyer får allergi mot melkeprodukter, men det er jo litt tidlig å vite ennå for deg. Går an å ha i bakhodet!

Har også lest tips om å gi litt sukkervann hvis babyen er helt utrøstelig, vi har ikke hatt behov siden hun er blitt mye bedre, men har laget klart i tilfelle. Det er sikkert ikke det sunneste, men heller ikke veldig krise å gi engang i blantblan det er verst
https://www.kk.no/mamma/sukkervann-kan-hjelpe-ved-kolikk-63651875

Sånn var det her også.
Vi gikk til kiropraktor da lillegutt var 6 dager gammel.
Det er hardt å bli født. Hadde 2 behandlinger og magevondten er forsvunnet som dugg for solen. [emoji7]

Semperdråper og/eller minifom :) Min gikk fra å være sovebaby til skrikebaby over natten, og etter å begynt med både semperdråper og minifom fikk jeg sovebabyen min tilbake :) tok bare 5-6 dager før denne ammetåke-hjernen klarte å skjønne hva som var gærent, og fikk gode råd hos min mamma som er helsesøster :)

Sånn var det her også.
Vi gikk til kiropraktor da lillegutt var 6 dager gammel.
Det er hardt å bli født. Hadde 2 behandlinger og magevondten er forsvunnet som dugg for solen. [emoji7]
Hvor langt tid gikk det?

Semperdråper og/eller minifom :) Min gikk fra å være sovebaby til skrikebaby over natten, og etter å begynt med både semperdråper og minifom fikk jeg sovebabyen min tilbake :) tok bare 5-6 dager før denne ammetåke-hjernen klarte å skjønne hva som var gærent, og fikk gode råd hos min mamma som er helsesøster :)
Hva var gærent? Hva er sempetdråper?

Hva var gærent? Hva er sempetdråper?

Han hadde masse luft i magen, og slet med å få det ut. Han er veldig glupsk, så han sluker mat og luft = vondt i magen ;) Semper dråper er melkesyrebakterier og kan hjelpe på magen. Han får mme i tillegg til mm, så kan være han sliter med magen pga det ;)

Hvor langt tid gikk det?

To behandlinger på en uke. Ene på tirsdagen og ene på fredagen. Merket bedring etter første behandling.
Vet at noen trenger flere behandlinger, men vi var blant de heldige der baby responderte raskt. [emoji173]️

To behandlinger på en uke. Ene på tirsdagen og ene på fredagen. Merket bedring etter første behandling.
Vet at noen trenger flere behandlinger, men vi var blant de heldige der baby responderte raskt. [emoji173]️
Hvor gammel var babyen da?

Sniker fra september. Lille min og sliter masse ned luft i magen og bruker minifom. Syns det har fungert litt men hun har fortsatt skriketokter på
Kvelden. Har kjøpt inn semper dråper og men har vært litt usikker på om man kan bruke disse to sammen? Du bruker begge to altså? Skal prøve det da jeg og.

Sniker fra september. Lille min og sliter masse ned luft i magen og bruker minifom. Syns det har fungert litt men hun har fortsatt skriketokter på
Kvelden. Har kjøpt inn semper dråper og men har vært litt usikker på om man kan bruke disse to sammen? Du bruker begge to altså? Skal prøve det da jeg og.

Jeg bruker begge deler :) Gir semper dråpene i 16-tiden, for er rundt 22/23 han kan være mest urolig. Det tar noen dager før man kan merke forskjell. Jeg gir dråpene også 5-10 min før et måltid, siden de ikke skal blandes med varm melk/mat

Jeg bruker begge deler :) Gir semper dråpene i 16-tiden, for er rundt 22/23 han kan være mest urolig. Det tar noen dager før man kan merke forskjell. Jeg gir dråpene også 5-10 min før et måltid, siden de ikke skal blandes med varm melk/mat
skal ikke minifom det? Men er han rolig nå da? For jeg har merket bedring av minifom men ikke helt bra selv etter over en uke. Men merker at hun får ut luften bedre:) skal gi de Semper dråpene fra i morgen da. Tusen takk for tips.

skal ikke minifom det? Men er han rolig nå da? For jeg har merket bedring av minifom men ikke helt bra selv etter over en uke. Men merker at hun får ut luften bedre:) skal gi de Semper dråpene fra i morgen da. Tusen takk for tips.

Dere som gir minifom, gir dere det til nattammingene også?

Jeg merker at det er utrolig styrete å skulle go det på natten når det skal oppbvares i kjøleskap etc.

Dere som gir minifom, gir dere det til nattammingene også?

Jeg merker at det er utrolig styrete å skulle go det på natten når det skal oppbvares i kjøleskap etc.
Jeg gir flaske så jeg må ned uansett så jeg gir. Men skjønner hva du mener. Har glemt det et par ganger om natten fordet. Men hun her får mer vondt i magen igjen om
Jeg bare glemmer det en gang så har blitt veldig nøye med det nå

Jeg gir flaske så jeg må ned uansett så jeg gir. Men skjønner hva du mener. Har glemt det et par ganger om natten fordet. Men hun her får mer vondt i magen igjen om
Jeg bare glemmer det en gang så har blitt veldig nøye med det nå

Ja da må man jo likevell opp.

Merker at jeg glemmer det ofte på natten når jeg i halvsøvne hiver ut en pupp så hun får spise på og i halvsøvne prøver å få ut litt rap igjen, for så å sovne til igjen både jeg og hun. (Har også hoppet over når vi varbute av huset og uin plusselig ble sulten. Hun ligger å trykker å presser og grynter mye på natten, men heldigvis de siste to dagene har det ikke vært skriking, bare masse pressing og grynting uten at noe skjer før langt ut på dagen etter, det har vært mindre skriking på dagen nå siste par dagene også så håper det er et tegn på at det hjelper på mageknipet hennes selv om vi glemmer det på natten ofte.

Minifom gir jeg på t-skje før flaske/pupp. Ca hver 3.-4. time :) Semper dråpene drypper jeg i munnen ca 10 min før et måltid, det er disse dråpene som ikke skal blandes med melk/mat over 37 grader. Noen blander jo mme med 40 graders varmt vann, og dette kan ødelegge bakteriene hvis de blir blandet med foe mye varme ;)

Back
Topp