Magevondt

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Når deres lille har magevondt, funker d med å gi pupp som smertelindring? Eller er dette dumt?
Lillegutt har hatt mageknip i to dager, men å ligge og kose med puppen uten å spise har fungert som smertelindring virker d til! Andre med erfaring?

Pupp funker bra som smertelindring her. Da slapper hun av i tarmene og slipper ut luft lettere. Hvis hun allerede har spist mye får hun ligge ved det tomme brystet. Formelken er nesten bare vann og sukker, og funker bra i steder for sukkervann hvis de har smerter.

Når deres lille har magevondt, funker d med å gi pupp som smertelindring? Eller er dette dumt?
Lillegutt har hatt mageknip i to dager, men å ligge og kose med puppen uten å spise har fungert som smertelindring virker d til! Andre med erfaring?
Lille gjør det samme her, virker som hun finner mye trøst i det. I tillegg blir hun kanskje tørst når hun skriker mye, så tenker at det kan være godt for henne med litt påfyll. Tror ikke hun drikker veldig mye heller, bare koser seg:Heartred

Her varierer det litt om det funker eller ei, men hun får tilbudet. Det skal sies at hvis jeg tilbyr en full pupp når hun er ute etter trøst så eskalerer det bare, men hvis den er tømt så er det en større sjanse for at hun roer seg. Det er jo ikke melka hun er ute etter, men trøsten og nærheten.

Godt å høre at jeg ikke er alene om å gi trøstepupp! Jeg og praktiserer med den tomme puppen, vil jo ikke fylle på med mer vondter!
Får så vondt langt langt inne og blir så frustrert selv når lillegutt har så vondt- veit jo ikke hva jeg skal gjøre til slutt!

Godt å høre at jeg ikke er alene om å gi trøstepupp! Jeg og praktiserer med den tomme puppen, vil jo ikke fylle på med mer vondter!
Får så vondt langt langt inne og blir så frustrert selv når lillegutt har så vondt- veit jo ikke hva jeg skal gjøre til slutt!
Det gjør fysisk vondt å se hvordan lille vrir seg i smerte:( Har bestilt time hos manuellterapeut, håper det hjelper!

Helsesøster her sa at den fete melken som kommer på slutten vil være med å "smøre tarmene" slik at de får mindre magevondt, så jeg prøver også å tilby den "tomme" puppen :)

Her gjør puppen bare vondt verre:( lille får sutt og ligger hud mot hud på brystet, evt svøpes og bysses.

Back
Topp