magevondt,tips?

Snuppeluppe

Gift med forumet
Hei jenter!

Gutten min er 4 uker,og får mme (Hipp) Han har avføring minst 1 gang pr dag,noen dager oftere. Avføringen er myk og gul på farge, så det virker ikke som han er hard i magen.
Men han driver presser og presser, stakkars :( Stadig ser jeg han ligge å presse, som om han har vondt i magen eller prøver å bæsje. Kan det være luft han prøver å få ut? For som sagt, han er ikke forstoppet. Han gråter ikke mye, så virker ikke som han har veldig vondt. Men han bruker mye energi på denne pressingen. Noen som har tips?

Lillegutt her også strever veldig med å få av seg luft til tider. Det er til tider umulig å få ham til å rape etter at han har spist, så da må det nødvendigvis ut andre veien..
Du kan jo prøve å gi ham sukkervann. (1 dl kokt vann + 1 ss sukker) Men ikke gi mer enn 1 ml, for da blir han kvalm i stedet.

Hadde samme problem her, ble anbefalt og skaffe probiotika - biocare int b1, kjøpes på helsekost/life. Må si det hjalp MYE! Lille raper og fiser fint (endelig!), sliter bare noen få ganger :) Er veldig fornøyd, anbefales :)

adrianna901 skrev:
Hadde samme problem her, ble anbefalt og skaffe probiotika - biocare int b1, kjøpes på helsekost/life. Må si det hjalp MYE! Lille raper og fiser fint (endelig!), sliter bare noen få ganger :) Er veldig fornøyd, anbefales :)

Er det noe av det samme som Minifom?

Har samme greia her, sånn innimellom.. Har du prøvd å massere? Hvis du har fått spedbarnsboken på helsestasjonen er det noen fine teknikker for magemassasje der :)
Fuker her!

Min lille prins presser og styrer hver dag, men det er vel bare en del av utviklingen tenker jeg. Han gråter ikke, så da tror jeg ikke det gjør noe. Min får ikke mme da, kanskje det har noe å si?

Snuppeluppe skrev:

adrianna901 skrev:

Er det noe av det samme som Minifom?

Nei ikke det samme som Minifom, probiotika er gode bakterier, som gjerne hjelper med fordøyelses systemet :) bare slå opp Biocare INT B1 i google så kan du lese litt om dette :)

Back
Topp