Magevondt og feber på spebarn - hva hadde dere gjort?

sninni

Flørter med forumet
Baby på 9 uker som i går og i dag har slitt med magesmerter. Sover mye om en får sove i armene, men hyler og raser så fort en legger ned. Sliter med å få opp luft, har heller ikke kommet noe avføring i dag ( får kun mm ) og lite promping.  Målte nå temp 38,4. Hva gjør man i et slikt tilfelle? Er første, så jeg blir så usikker....

legevakta...

min var 5 uker, veldige smerter i magen og feber.. ble lagt inn på nyfødtintensiven, pumpa full av antibiotika og frisk som en fisk dagen etter...

på legevakta klarte hun å få tømt han og det letta magevondten.. men feberen ga seg ikke.. Fikk aldri noe svar på hva feberen skyldtes, men barn under 3 mnd skal ha legetilsyn ved feber.

Alle bebiser med feber skal sjekkes av lege og tror også de fleste blir lagt inn på sykehus!!

God bedring!

Jeg pleier alltid å ringe legevakten dersom jeg er i tvil, og så avgjør de om jeg trenger å komme dit eller ikke. 

Tusen takk alle sammen :) Legevakt - tanken var den første som slo meg, men ville sjekke om jeg var bare hysterisk eller ei ;)  Legevakta er ringt og venter nå på telefon tilbake fra legen :) Regner med det er noe raskt forbigående, men sjekkes skal det :)

Back
Topp