Magevondt baby

Mirmir2611

Flørter med forumet
Jeg har en 2 mnd gammel gutt som sliter veeeldig med luft og vondt i magen. Han trykker hele tiden for å få ut luften og mye går ut, men han sliter fortsatt veldig. Han har hatt det problemet siden han var 2 uker gammel. Han skriker så og si hel tiden pga at han har det så vondt og han sover veldig lite. Han er helt utslitt stakkars. Sovner han så sover han som oftest max 20 min så er det på den igjen. Er utrolig vanskelig å se han ha det så vondt hele tiden. Han har avføring ca hver andre dag og den er alltid bløtaktig og grønn. Jeg har prøvd det meste men ingenting ser ut til å hjelpe. Han får bare MME. Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre. Er helt oppgitt og utslitt. Har gått til legen men han sier bare at det mest sannsynlig vil gå over når han blir 3 mnd gammel.

Hvilken mme gir du? Hvilken flaske bruker du? Noen mme er lettere for magen enn andre (mange bruker hipp istedet for nan) og noen barn sluker mye luft når de drikker fra flaske, så da hjelper det med andre flasker.

Føler veldig med deg og lillen :(

Hva med å gi slike dråper mot luftsmerter. Husker ikke hva de heter nå:p det kan også være lurt å prøve en annen type mme. Den på apoteket for de som har allergi er bra å prøve.

Hva med å gi slike dråper mot luftsmerter. Husker ikke hva de heter nå:p det kan også være lurt å prøve en annen type mme. Den på apoteket for de som har allergi er bra å prøve.

Du tenker sikkert på minifom??

Til TS: raper han etter mat? Evt prøve å ha pause i måltidet for å rape... En plass må lufta ut....

Einaste tips som hjalp litt her var sukkervatn, Minifom og ammete til baby. Rape mange ganger i løpet av eit måltid, og gi mat før han vart for svolten for da slukte han den og masse luft. Einaste tillegget som har fungert til mine er hipp i dr.Brown flasker:) Lykke til:)
Har du prøvd manuellterapeut?

Hvilken mme gir du? Hvilken flaske bruker du? Noen mme er lettere for magen enn andre (mange bruker hipp istedet for nan) og noen barn sluker mye luft når de drikker fra flaske, så da hjelper det med andre flasker.

Føler veldig med deg og lillen :(

Jeg bruker similac advance. Har prøvd mange ulike typer men denne er best så langt. Har lest at similac sensitive har hjulpet mange så tenkte å bytte til dette i dag og se om det hjelper. Prøver hva som helst nå. Og så bruker jeg avent sine flasker. De er bra for han. Har prøvd alt av dråper og te men ingenting ser ut til å hjelpe han. Stakkars liten

Einaste tips som hjalp litt her var sukkervatn, Minifom og ammete til baby. Rape mange ganger i løpet av eit måltid, og gi mat før han vart for svolten for da slukte han den og masse luft. Einaste tillegget som har fungert til mine er hipp i dr.Brown flasker:) Lykke til:)
Har du prøvd manuellterapeut?

Han raper mange ganger og sukkervann hjelper desverre ikke :( har ikke tilbud om manuellterapaut her jeg bor og heller ikke i nærheten. Vil så gjerne prøve det men det går desverre ikke

Har du prøvd nutramigen? Grønn avføring kan være tegn på kumelkprotein allergi. Du må spørre etter det på apoteket, det står ikke fremme i hyllene. Eldste hadde så vondt i magen pga feil mme at hun fikk navlebrokk til slutt. Ble mindre skriking med en gang vi testet nutramigen.

Back
Topp