Magetrøbbel...

kailin

Glad i forumet
Flere som sliter med treig mage?,føler den blir treig med engang jeg får i meg mat . Drikker mye og mye mer enn før, så skjønner ikke at det ikke hjelper..

Ja.. Her har det vært slik i flere uker! Jeg har spurt etter tips her inne, og lite har hjulpet.. Er vel bare nok et symptom på at den lille forsatt er inni magen❤

Ja, er nok det.. hadde med første men ikke så tidlig, og nå synes jeg det er verre enn forrige gang.. skikkelig ubehagelig å gå rundt med litt vondt øverst i magen og vente så lenge før noe skjer inni der.. har liksom ikke lyst å spise mat pga det fyller seg sånn opp på en måte, og blir sånt trykk.. men mat må man ha.. hva kan man spise som hjelper? :p banan er hvert fall ikke lurt, det er motsatt hjelp:p svisker? Eller er mot løs mage?,husker ikke dette.. :p

Her er alt i orden enda :)

Men er faktisk "bra" å ha litt hard mage. Da maten bruker lengre tid på å fordøye, og da vil barnet få i seg mer viktig næring :) så alt er ikke negativt ihvertfall :)

Sviske, kiwi, fiber (husk å drikk masse vann) hjelper på ihvertfall :)

Ja drikker mye vann, kiwi tåler jeg ikke . Og kan ikke fordra sviske, så må finne på noe lurt, haha!
Får ta det som et godt tegn da:p hihi

Har treg mage fra før, og nå som jeg er gravid er det enda værre... har måtte bruke laxoberal dråper før, men usikker på om jeg kan bruke de når jeg er gravid :)

Ja, sliter veldig med treg mage. Startet når pos test.
Slitsomt å måtte begynne med det så tidlig..

Ei spiseskje linfrø i litt vann over natten, spises før frokost :-)

Føler ikke mye hjelper her..☺ helt forferdelig. ..ikke bare hard i magen men også masse luft:p hvor mangen dager må man ta linfrø før det faktisk har effekt? ?

Føler ikke mye hjelper her..☺ helt forferdelig. ..ikke bare hard i magen men også masse luft:p hvor mangen dager må man ta linfrø før det faktisk har effekt? ?

Hvis det ikke virker i løpet av to dager tror jeg jeg ville prøvd noe annet, det er vel mest for å forebygge tror jeg.. :-)

Spise grove kornprodukter, drikke biola og å prøve og få i seg 2 liter vann om dagen, helst før kl.16 (etter anbefaling fra legen) har fungert bra for meg

Jeg har jo ett realt problem fra før og de er at jeg får skikkelig mageknip av grovt brød.. så jeg spiser bare lyst. Innimellom blir det en grov skive. Prøver og få fiber i meg gjennom frukt og andre ting☺

Jeg strever også med masse luft i magen, og vekselvis kjempetreg avføring og så kan det plutselig komme en haug. Og fjertene lukter så vondt at jeg blir uvel når jeg får gjort det inni dusjkabinettet eller i bilen - der plassen er knapp! ;) Åhoi. Beklager detaljer. Godt det ser ut til å være mange som strever med annerledes magesystem!

Back
Topp