Magetrøbbel...

HeltPåTur

Elsker forumet
Jeg er like over 7 uker på vei med barn nr 3, og har aldri opplevd liknende før.. Jeg har så mye luft og ikke minst luftsmerter, får plutselig intense smerter og må løpe på do.. Og jeg er IKKE treig og hard i magen, for å si det slik... Og i tillegg er jeg så uhorvelig kvalm! :( er alt dette helt normalt og skyldes sv.skapet? eller kan det være noe annet? Har også ofte smerter i øvre del av magen..
 
Hei på deg,

og gratulerer så mye med nummer tre på vei :)

Det høres ut som om fordøyelsen din er litt i ubalanse - det trenger ikke å ha noe med svangerskapet å gjøre....
Får du i deg nok mat og væske? Kaster du opp?

Jeg opplever ofte at gravide kan kjenne mer på kvalme når de har flere barn fra før. Da er det ikke så enkelt å slappe av og ta vare på seg selv - selv om det ofte er det som skal til i starten av svangerskapet, hvor kvalme og tretthet kan kjennes helt overveldende.

Forsøk i første omgang å være nøye med hva du spiser. Spis ekstra sunt og groft og fiberrikt og pass på å drikk rikeligt. Gjerne biola og/eller cultura i tillegg. Ta noen dager hvor du roer ned så godt du bare kan og sover mest mulig og se om det ikke kan snu.
Hvis det skulle fortsette kan du evt ta det opp med legen din.

Masse lykke til videre da :)
Jordmor Ragna.
 
Back
Topp