Magetrøbbel og cola

januarbarn

Mitt første barn
Januarhula 2014
Lillingen min som nå er blitt 20 mnd fikk diaré og mye feber her om dagen. Etter to dager fryktet jeg for dehydrering siden han ikke spiste og drakk nok. Dro til legen og han fikk sukker/salt blanding som skulle regulere magen og for dehydrering. Og det skulle han fortsette med ettet hver diaré. Fulgte rådene til legen, men han ble ikke bedre. Etterhvert spiste og drakk han bedre og ikke feber , men fremdeles diaré i alle rare farger. Jeg var så fortvilt og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Etter 1 uke med diaré ga jeg han noen munnfuller med Cola. Etter ca 6 timer normaliserte hans mage og diaré var ferdig.
Jeg drikker selv Cola når magen min vrenger seg og føler det hjelper, men jeg føler meg helt elendig og har ennå ikke tilgitt meg selv for å ha gitt lillingen Cola.
Men det hjalp jo?.......
 
Så lenge man ikke gir cola hver dag så er det vel ikke så farlig. Skader jo ikke.
Men om du vil gi noe annet som roer magen så er pære bra og behandlet blåbær. Sagt, syltetøy osv osv. Jeg bruker ta en god fæst med blåbær syltetøy i grøten hans. Funker kjempebra!
Også viktig om barn ikke drikker er å "tvinge" I de drikke. Fylle en sprøyte med vann å gi inn i munnen. Jeg akkurat hva han ønsker når han er syk. Blir jo litt juice. Men bedre at de drikker enn at de blir dehydrert ;)
 
Back
Topp