Magestr?

Kaffekanna

Elsker forumet
Junibollene 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Jeg er 21+1 idag. Absolutt ingen mage, eller har selvsagt noe mage, men det er bare litt flesk som jeg hadde fra før. MINIMALT med mage, og absolutt ikke synlig. Hadde jeg ikke sagt jeg var gravid hadde ingen visst det. Var på besøk hos ei venninne i går, hun er et par uker foran meg, og har tidenes mage. Da ble jeg litt sjokkert. Vet det er forskjeller altså, men dette var ekstremt. Har også nylig truffet flere andre gravide jeg kjenner som er både én uke foran, én uke bak, og to uker bak, og de har alle myyyye større mage enn meg. Kan litt, seriøst, flesk virkelig skjule hele gravidmagen? Og nei, jeg er ikke 150kg..

Det handler nok mer om hvordan kroppen din bærer babyen :) og kanskje kroppsbygningen din også. Men noen får liten mage selv om de er lave også. Jeg har litt magefett, typ jeg er 160 høy og har veid rundt 66-68 kg før svangerskapene mine. Jeg får kjempetidlig mage og den blir enorm mot slutten. Men jeg har kort overkropp i tillegg til å være lav, og babyene ligger bare «utapå» kroppen og ikke innover hvis du skjønner.

Sånt er så individuelt. Jeg har sett halvveis i svangerskapet ut, siden jeg var 10 uker på vei. nå er jeg 17, folk ville nok gjettet greit forbi halvveis....
Derimot har jeg en søster som jeg husker såvidt så gravid ut, selv når hun bikket tredje trimester.

Det er stor forskjell hvordan magen blir synlig. Som noen over å skriver så handler det mye om hvordan man bærer barnet i magen og din kropp kan være med å påvirke. For min del var folk usikker på om jeg var gravid når jeg møtte venner på 17mai med førstemann å hadde termin 21mai, da var jeg slankere en jeg var denne gangen men kunne lett skjule magen. Denne ganger bærer jeg helt annerledes og at det er tredje svangerskap og magen nå i uke 22+6 er allerede større en ved fødsel på første. Ikke gått opp i vekt noe som helst men har den stramme runde gravidmagen allerede, ingen tvil i det hele tatt. Hadde ei veninne som aldri fikk mage å noen som er veldig stor så magen er umulig å sammenligne egentlig for det er så stor forskjeller fra svangerskap til svangerskap:Heartred

Jeg er 21+1 idag. Absolutt ingen mage, eller har selvsagt noe mage, men det er bare litt flesk som jeg hadde fra før. MINIMALT med mage, og absolutt ikke synlig. Hadde jeg ikke sagt jeg var gravid hadde ingen visst det. Var på besøk hos ei venninne i går, hun er et par uker foran meg, og har tidenes mage. Da ble jeg litt sjokkert. Vet det er forskjeller altså, men dette var ekstremt. Har også nylig truffet flere andre gravide jeg kjenner som er både én uke foran, én uke bak, og to uker bak, og de har alle myyyye større mage enn meg. Kan litt, seriøst, flesk virkelig skjule hele gravidmagen? Og nei, jeg er ikke 150kg..
Jeg er 21+2 og er i samme båt som deg! Har flesk fra før, og graviditeten er ikke synlig en plass. Ser kanskje ut som at jeg har spist litt ekstra sjokolade de siste ukene, men absolutt ikke en gravidmage.
Måtte utvide beltet på jobb her om dagen så noe skjer der inne.

21+0 og har «stoor» mage. Med første var det ikke synlig før langt senere. Kort overkropp og en kropp som «gir etter» denne gang

Jeg er 22+2 og magen min synes kun da jeg ligger på ryggen å holder inne fettet :cool: magen min er hardere å trykke på, men kulen lar vente på seg. Har litt ekstra fett på magen men ikke så veldig mye. Alt bra på ultralayd så baby har riktig størrelse osv. Bærer nok langt inni bare og tipper magen kommer fort på slutten.

Jeg forstår deg godt. Jeg hadde ei kollega på jobb som hadde KJEMPE mage. Alle bedømte magen min på bakgrunn av hennes mage. Hun var sikkert 163 høy og veide 55kg. Derav vil magen gå utover og man blir ofte større. Jeg er 173 og veier 67. Legen sa at min baby mest sannsynlig «gjemmer» seg i høyden og at det er ekstremt mye å si. Jeg poppet ikke før jeg var i uke 24 (nå) og det har bekymrer meg mye.. men vi har SÅÅÅ ulike kropper alle mann!

24 uker på søndag. Har mage og man kan se jeg er gravid når jeg har tilsittende genser på meg. På jobb går jeg i sykehuskjortel og har ennå ikke behøvd å gått opp fra størrelse ekstra liten. Ingen som ser det gjennom den. Frustrerende når folk sier: «Du har jo ikke mage du, hun andre jeg kjenner ser ut som om hun skal ha tvillinger og dere er like langt påvei». Alle har sitt å si om denne gravidmagen og det virker som om man da mister alt av hemninger :p jeg er andregangsfødende, 7 år siden sist, men da fikk jeg også sein mage. Og folk kommenterte vitterlig den gang også. Nå var jeg 10 kg lettere når jeg ble gravid enn med første, og har gått opp 12 kg hittil.

Jeg er i motsatt ende. Jeg er svær til å "bare" være i uke 25. Like stor nå ca, som jeg var i uke 35 med første. Og får ofte høre "sikker på at det ikke er tvillinger", "du må regne med å bli stooor da" "synes du blir større og større for hver gang jeg ser deg". Helt ærlig synes jeg det er ubehagelig også. Baby er av normal størrelse, og ingenting å bekymre seg for. Men dette er 3. Svangerskapet. Hvor eldste bare er 5 år straks. Så kan ha en sammenheng med 3 tette svangerskap også. Men jeg merker det også fysisk selv, bekkenløsning, kynnere, føler meg Høygravid med den høygravidholdningen en får når magen blir tung. Og det føles helt ærlig ikke greit det heller. Mye av disse plagene hadde jeg ikke forventet før langt ut i uke 30 liksom. Kjenner på misunnelsen når jeg ser damer med mindre mage.
Skjønner jo bekymringen til dere som knapt har mage, og vet irritasjonen når de med motsatt problem kommer å klager over det. Men tenker en mellomting er greit. Fint at den begynner å vises. Men det er slitsomt når en havner i motsatt ende også. Var bare 162 cm og 55 kilo ved gravidstart, så da blir det fort tungt.

Første gangs her, uke 22. Og syns magen er stor. Men jeg er lav (158cm), biiittelitt lubben men ikke så mye om magen, mest lår og rumpe, og ganske kort i ryggen. Tror jeg bærer ganske langt ut. Vet om ei som er 7uker lengre enn meg og hun har mindre mage :hilarious: Så insividuelt og så gøy at man er forskjellig! Magen kommer uansett, og så lenge det er en frisk unge inni så samme hvordan magen ser ut! Jeg nyter å ha stor mage, for føler ellers at man ikke kan strutte med magen utenom gravdiditet. Så her slappes det av i alle muskler og magen får henge fritt. Kjennes nesten ut som et stappa pølseskinn innmellom, haha. Spent på om det blir strekkmerker etterhvert. Har ikke tro på oljer og forskjellig, tror det har mer med elastisiteten i huden du har genetisk. Men smører med CeraVe fuktighetskrem etter dusj og sånn :)

Back
Topp