Magestørrelsen

French Design

Flørter med forumet
Er litt bekymret.. Synest magen min er så liten til at jeg nærmer meg 21 uker på vei med førstemann. Magen min var ikke noe særlig stor før svangerskapet, og den har jo vokst, men har flere bekjente som også er gravide. Det er de som er to mndr mindre på vei enn meg som har større mage enn meg! Hjelp???!
 
Heisann. Jeg hadde en kollega som var mindre enn meg enda hun hadde termin før meg. Men helt mot slutten ble hun ganske stor, og fikk en skikkelig plugg. Hun hadde termin helt i begynnelsen av august og jeg i slutten. Så magen kommer nok til å bli større etter hvert. Min mage eksploderte i størrelse ganske tidlig og jeg fikk en masse strekkmerker som nesten ble betente.

Lykke til videre, nå har du bare halvparten igjen. [;)]
 
Hei Littlesilly!

Da jeg var gravid med første mann, da syntes jeg at det var slik med meg og. Hadde en liten mage, men den ble ganske stor på slutten. Så lenge du følger svangerskapskjemaet fint, er det ingenting å bekymre seg for. [;)]
Magen din vokser nok til, skal du se[:)]

Hilsen Cissi[;)]
 
Ok, takker for svar [:D] blir bare litt bekymret for alle kommenterer det at magen nesten ikke er synlig... men men, det kommer vel med tid og stunder [;)]
 
Hvor stor magen ser ut har ingen som helst betydning. Så lenge sf-målene er normale er det ingen grunn til bekymring. Jeg er selv 17 uker på vei med nr. 8 og har ingen synlig mage enda.
 
jada, magen vokser og står i.. Bare de siste dagene så har den begynt å ese ut, bokstavelig talt! men så lurer jeg på en ting.. kanskje dumt spørsmål, men har aldri vert igjennom dette før og man er da nysgjerrig? Spør man ikke så får man heller ikke svar.. Derfor; når begynner magen å "vokse sammen" med det nedenfor magen? Jeg er knalldårlig til å forklare meg.. men håper noen forstår dette.. For jeg har bare fått tuttmage "oppe" liksom, mens nede er det like flatt som alltid.. normalt? Ser bare ut som om jeg har lagt mye på meg liksom...
 
Tror jeg sjønner.. Livmora presser jo innvoller og alt oppover når den vokser. Derfor eser magen opp utover bukselinningen i starten. Etterhvert som ukene skrider fram, når livmora når navlehøyde, vil magen sakte men sikkert begynne å vokse utover. (rundt 24 uker) Da vil du etterhvert få den typiske "gravidmagen" Men du vet, vi er alle forskjellige. Noen får en veldig struttende mage, mens andre får en mer jevn mage fra øverst til nederst.
 
hei...
det var bare i 5 mnd mange turde å spørre om jeg er gravid..
bare de nermeste vennner torde å spørrre litt før 5mnd!!!!

men nå har jeg så stor mage at mange spørr om jeg er sikkkert på at jeg venter bare 1 barn. kanskje det er tvillinger der inne???
 
Heisan..
Da jeg var grivid første gangen var jeg oxo liten.
Var på båtferie i Karibien da jeg var ca 20 uker. det var ingen som hadde ide om at jeg var gravid. De jg fortalte det til bare rista på hode.. [:D]
Men jeg ble da jammen stor nok. la på meg over 20 kg, og hadde stor mage, syntes jeg selv hvertfall.
Det er veldig individuelt hvordan magen ser ut gjennon svangerskapet. er nå gravid igjen (11+1) og har allerede mage, enda det er nesten 5 år siden sist. [8D]
Så er ganske sikker på at du kan slappe trykt av [:)]. men nevn d for legen din, så slipper du bekymre deg, er ikke noe koselig d..
Er jo oxo litt sånn at man venter på at det skal syntes at man er gravid, ikke bare se "feit" ut[;)]
Lykke til hverfall..
 
Jeg hadde ikke veldig stor mage, men den eksploderte i dimensjoner de to siste ukene. Fundusmåla lå likevel over gjennomsnittet. Jeg fikk ei stor jente på 4030gr. Det er veldig individuelt hvordan magen vokser. Kos deg med magen din du!
 
Back
Topp