Magesmerter

1barnsmor84

Andre møte med forumet
Er litt redd..

Er snart 9 uker på vei, og kjenner en del på ilende smerter på begge sidene av nedre del av magen.. :-/ Er ikke slike stikkende eller murrende smerter som jeg har kjent før.. Har spontanabortert (MA) tidligere, og jeg er jo livredd for at d skal være d igjen. Smertene kommer når jeg f.eks. snur meg eller "vrir" magen litt, eller løfter noe. Syns smertene ligner litt på de jeg kjente sist før sist jeg spontanaborterte. Men nå skjer det liksom ingen ting (ingen blødning). Har kjent på de lenge egentlig, men blir like redd hver gang de kommer. Har ringt lege, og jeg venter på gu på sykehuset (som tar sin tid). ¨Men kjenner fortsatt på svangerskapstegn som kvalme og tretthet[&o].. Men blir sprø av smertene. Føler meg og av og til stram og stiv over magen (som om jeg har trenet magemusklene). Takler ikke bukser som stramer bittelitt over magen..

Noen som har opplevd makan? Hører man skal ha litt vondt når man går gravid, men de jeg kjenner har ikke hatt det slik..

Blir glad for alle svar jeg.. [:)]

Ja det er vanleg å kjenne litt au au når man vrir, snur eller løfter ting. Så eg vil seie at du kan slappe av og nyte tida vidare[:)]

Æ bruke å ha litt smerter, samme når jeg nyser eller noe, da kommer d litt stikking smerter.

Ok, skal forsøke å slappe av da sjuh.. [:)] kjenner de når jeg nyser jeg også! Da er d som jeg får jeg et støkk imagen!

Nei, d er vel sikkert normalt! Bare jeg som ikke er vant med å være gravid, - som ellers er ganske kos [:D]

Jeg hadde mye smerter tidlig i forrige svangerskap, både ilinger som du skriver og stikk og au og jeg vet ikke hva.... Men alt var helt normalt (fikk tidlig UL). Lege trodde det var livmoren som vokste seg frem og nerver som ble presset på.

Jeg har hatt litt slike smerter denne gangen, kan ikke huske at jeg hadde det slik sist. Er spesielt når jeg snur meg på magen eller gjør brå bevegelser. Jeg tror nok det bare er båndene på livmoren som strekker seg og at det er helt ufarlig[:)]

Sånne vondter har jeg også til tider. Hadde det langt ut i svangerskapet forrige gang også :-) Ta det helt med ro, og nyt det-om du kan-hihi :-) Jeg fikk beskjed om at det er disse båndene som holder sakene på plass som plutselig strekkes mer....jeg får det ikke så mye når jeg løfter noe, men om jeg snur meg fort i senga hender det at det "river" litt :-)

Det høres ut som d er de samme smertene som de dere har/hatt=)
Godt å høre at d sannsynligvis er normale! D gjør meg så glad[:D] Har hatt mye vondt igjen i dag på begge sidene. D strammer, iler og "svir".

Men magen min har forsovidt vokst fort, og jeg er egentlig ganske tynn, så får tro d hører til d normale:-) Tutekopp, så bra å høre at du fikk tidlig UL. Jeg føler jeg har måttet "kjempe" for å bli innkaldt på sykehuset. Fikk etterhvert henvisning til gynekolog som skal vurdere UL :-P Hvorfor ikke bare henvise rett til UL, og hvorfor så kronglete vei for å bli tatt på alvor? D ville ha senket skuldrene mine, og gjort d enda enklere å nyyte tiden (når jeg ikke er kvalm og sover)! =) Men joda, skal forsøke allikevel[:)][:)][:)]

Back
Topp