Magesmerter

Trultaa

Flørter med forumet
Hei. Er i dag 5+0. Sliter med helt sinnsyke magesmerter som ligner mensensmerter. Har de noen ganger iløpet av dagen, begynner gjerne 01 på natta, varer gjerne en time, og våkner med de. Det er så vondt at jeg tar til tårene noen ganger og må puste meg igjennnom. Er det andre som har/ hatt det slik? Hvor lenge varte det? Og hvor mye smertestillende tar/tok dere. Dette er første gang jeg er gravid så er redd for alt. :)
 
Hei. Er i dag 5+0. Sliter med helt sinnsyke magesmerter som ligner mensensmerter. Har de noen ganger iløpet av dagen, begynner gjerne 01 på natta, varer gjerne en time, og våkner med de. Det er så vondt at jeg tar til tårene noen ganger og må puste meg igjennnom. Er det andre som har/ hatt det slik? Hvor lenge varte det? Og hvor mye smertestillende tar/tok dere. Dette er første gang jeg er gravid så er redd for alt. :)
Det skjer mye de første ukene så vil tro det er ganske vanlig, så lenge du ikke blør ville jeg ikke vært så bekymret (selv om det ikke alltid er så lett) Om jeg har vært veldig aktiv en dag kan jeg kjenne mer til mensensmerter, spesielt på kvelden. Husk å ta Paracet om du må ta smertestillende :)
 
EDIT: ser nå at dette er et gammelt innlegg, så mitt svar er jo for seint til å være noen hjelp. Kan jeg spørre hvordan det gikk?


Er i 6+2, førstegangsgravid, og har det likedan. Helt jævlig vondt. Har sterke menssmerter til vanlig, og dette minner om det. Har vondt både i magen og ryggen, kommer i bølger og varer alt fra noen minutter til en time hver gang. Verst på natta. Var på sykehus for undersøkelse i dag pga smertene, var redd for at det kunne være svangerskap utenfor livmoren, men alt var normalt på undersøkelsen. Trodde jeg var 7+6 men ifølge ultralyd er jeg bare 6+2. Gynekolog sa det kunne være «voksesmerter» og ligamentsmerter fordi livmoren strekker seg og utvides. Kjenner meg igjen i begymringen din, føler meg redd og er ganske overrasket over at man kan ha så sterke smerter uten at det er noe «galt». Ikke vær redd for å kontakte lege når du blir bekymret, og husk at paracet er beste smertestillende for gravide (ikke ibux, det skal man helst ikke bruke). Krysser fingrene for at det går bra for oss begge!
 
Jeg slet også med sterke magesmerter fra ca slutten av uke 4 til uke 7. 12+1 i dag. Og har ikke blødd noen gang. Smertene avtok gradvis i uke 7 til det ble helt borte og har ikke hatt de siden. Var også på ultralyd 5+2 for har hatt en exu for et halvt år siden, alt bra på ultralyden. syns det var litt annerledes smerter nå enn da det faktisk var exu. Men var et par ganger hvor jeg lå på gulvet og vred meg nå. Syns det var en blanding av menssmerter og vanlig mageknip. Gyn sa også at det mest sannsynlig er livmoren som utvider seg. Det hjalp med varmeflaske, jordmor sa også da at det tyder på at det er muskulært. Merkelige greier altså. Hadde aldri heller tenkt at det skal være så vondt faktisk… jeg har også endometriose, så har lurt på om det er en faktor som spiller inn.
 
Back
Topp