Magesmerter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Mammatilto<3<3

Glad i forumet
Novembergull 2017
Jeg merker at når jeg er ute og går, spesielt i rask gange får jeg smerter i nedre del av magen. Tror ikke det er kynnere for da skal vel hele magen bli hard og de skal vel heller ikke være vonde. Magesmertene blir mindre når jeg roer ned tempoet. Lurer på hva som kan være grunnen til dette? Fødte i uke 33 i forrige graviditet så er ekstra på vakt når det kommer til smerter i graviditeten. Er i uke 21 nå :)
 
Hei!

Dette kan både komme av kynnere ( kynnere kan være smertefulle), det kan også komme fra ligamentene dine. Bånd som holder livmoren din på plass. Det vanligste er da smerter nederst i magen som du forteller, og stopper når du slutter å gå. Verken ligament smerter eller kynnere trenger å være farlig, men kan skape mye ubehag. Følg kroppen din og ta de pausene den trenger. Er det stramme ligamenter som er årsak til smertene kan dette bli bedre av forskjellige strekk øvelser. Her finner du en bra trenings film med øvelser som kan lette på disse type smertene.

Masse lykke til.

Ps. er du bekymret ta kontakt med sykehuset. Smerter fra nedre del av magen kan også komme av urinveisinfeksjon.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp