Magesmerter

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Jeg får sinnsykt vondt i magen hver ettermiddag/kveld for tiden. Det er helt sikkert luftsmerter på grunn av tregt system. Nedre del av magen er skikkelig vond og øm når jeg trykker på. Jeg sliter med å gjøre nr2 på do skikkelig. Det er hardt/tørt. Smertene er helt nederst i magen og sprer seg bak og ned til endetarmen så går jo ut fra det er luft?
Det er minst vondt når jeg krøker meg sammen eller ligger i fosterstilling.
I går gikk det ikke bort før mist på natta i 4 tiden ca. Ikke hatt vondt i hele dag før nå etter en hvil på sofaen. Var veldig aktiv og gått tur med 3 åringen på formiddagen i dag.

What to do?
Har aldri opplevd noe slik i de tidligere svangerskapene.
Jeg vet jeg er dårlig til å drikke nok vann. Og spiser sikkert feil mat.
Hva er rett mat? Hva kan hjelpe?
Vann må jeg jo bare få til å strikke mer av hvis det er det som er årsaken her nå [emoji26]

Hva er det mye fiber i?
Mat er jeg skikkelig dårlig på.
Hater alt som har med dietter og restriksjoner å gjøre når det gjelder mat. Spiser det jeg har lyst på når jeg har lyst på det [emoji12]

Grove kornprodukter, bønner, linser, grønnsaker, frukt. Biola og svisker har også funket greit på min trege mage [emoji39] Bevegelse er også viktig faktor.

Grove kornprodukter, bønner, linser, grønnsaker, frukt. Biola og svisker har også funket greit på min trege mage [emoji39] Bevegelse er også viktig faktor.
Takk
Jeg beveger meg mer nå enn på lenge. Så er ikke der problemet ligger hvertfall.
Biola er jo godt, så det må jeg prøve.
Når jeg tenker meg om så drakk jeg det jevnlig sist graviditet.
Spiser eple og banan nesten daglig. Glemmer det litt ut de dagene jeg ikke jobber. Er det noe frukt som er bedre enn annen frukt?

Du bør spise pære, blåbær,, druer, jordbær, klementin og appelsin for å løsne magen. Eple har dessverre motsatt effekt. Jeg slet med dette tiiidlig i sv.skapet, og dette var det jordmor anbefalte. :happy:
Jeg måtte også bruke medikamenter, kjøpte Miniform på apoteket (reseptfritt og gravidvennlig). Etter å ha brukt pillene i 2—3 dager begynte ting å skli som normalt igjen.
Anbefales på det sterkeste :)

Du bør spise pære, blåbær,, druer, jordbær, klementin og appelsin for å løsne magen. Eple har dessverre motsatt effekt. Jeg slet med dette tiiidlig i sv.skapet, og dette var det jordmor anbefalte. :happy:
Jeg måtte også bruke medikamenter, kjøpte Miniform på apoteket (reseptfritt og gravidvennlig). Etter å ha brukt pillene i 2—3 dager begynte ting å skli som normalt igjen.
Anbefales på det sterkeste :)
Takk for gode tips [emoji8]

Gulrot (brokkoli, etc - helst rå), grovt brød/knekkebrød/grøt. Noen frukt (ikke banan...)

Melkesyrebakterier (sånne som mange tar i syden) og/eller yoghurt/biola.

Evt legemidler om det ikke hjelper.

Lykke til!

Gulrot (brokkoli, etc - helst rå), grovt brød/knekkebrød/grøt. Noen frukt (ikke banan...)

Melkesyrebakterier (sånne som mange tar i syden) og/eller yoghurt/biola.

Evt legemidler om det ikke hjelper.

Lykke til!
Takk [emoji173]

Back
Topp