Magesmerter

jenteee93

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er i slutten av uke 6 og vi er utrolig glade for graviditeten, klarer ikke å tenke på annet. Sammen med det kommer jo selvfølgelig også mye bekymringer. Jeg har de fleste små symptomene på graviditet, men syntes jeg har veldig mye murringer og stikkinger nederst i magen. Tipper det er eggstokkene? (Spesielt på høyre side) Det er ikke sånn at det er ille vondt, men føles ut som mensensmerter og jeg kjenner det gaaanske godt. Det eneste som frister og som jeg gjør etter jobb er å ligge på sofaen. Skal til legen 1.desember, men føler dette kan bli en svært lang tid om disse bekymringene rundt stikkingen og murringer skal vedvare. Tenker jo på det hver gang det merkes, som er sånn hvert 5 minutt. Spesielt på ettermiddagen. På formiddagen idag kjente jeg ikke så mye til det :)

Noen som har samme erfaring/opplevelse??
 
Jeg er i akkurat samme båt som deg + at jeg har hatt tre dager med blod på papiret. Jeg har vært hos UL i dag uten å bli noe klokere :-( Ville nok fått legetime fortere ja, forferdelig å gå å tenke sånn. Bestilt meg måling av HCG i morgen :) Lykke til.
 
Det er helt normalt at deg murrer i magen. Livmora vokser og det så klart det kjennes:) trenger ikke haste til legen når du ikke blør :) det å nevne blod er ganske unødvendig da dette ikke kan sammenlignes... Man må ikke fyre hverandre oppunder heller
 
Jeg er i akkurat samme båt som deg + at jeg har hatt tre dager med blod på papiret. Jeg har vært hos UL i dag uten å bli noe klokere :-( Ville nok fått legetime fortere ja, forferdelig å gå å tenke sånn. Bestilt meg måling av HCG i morgen :) Lykke til.

Lykke til du også :)
 
Det er helt normalt at deg murrer i magen. Livmora vokser og det så klart det kjennes:) trenger ikke haste til legen når du ikke blør :) det å nevne blod er ganske unødvendig da dette ikke kan sammenlignes... Man må ikke fyre hverandre oppunder heller

Okei, det er godt å høre :) Nei, vet! Man blir gal av å lese her inne egentlig. Er veldig til hjelp, men mange skrekkhistorier og :-/ Syntes det virker som at det er så utrolig mange som opplever spontanabort, så man blir automatisk bekymret selv. Jeg har ikke hatt noe form for blod heldigvis. Rart å paranoid man blir når man har blitt så tilfreds med tanken av å være gravid, blir jo nesten så at man ikke klarer å nyte det. Klem
 
Okei, det er godt å høre :) Nei, vet! Man blir gal av å lese her inne egentlig. Er veldig til hjelp, men mange skrekkhistorier og :-/ Syntes det virker som at det er så utrolig mange som opplever spontanabort, så man blir automatisk bekymret selv. Jeg har ikke hatt noe form for blod heldigvis. Rart å paranoid man blir når man har blitt så tilfreds med tanken av å være gravid, blir jo nesten så at man ikke klarer å nyte det. Klem

Så lenge det ikke er blod så kan du fortsette på hvilepuls. Mye som skjer i kroppen :happy:
 
Okei, det er godt å høre :) Nei, vet! Man blir gal av å lese her inne egentlig. Er veldig til hjelp, men mange skrekkhistorier og :-/ Syntes det virker som at det er så utrolig mange som opplever spontanabort, så man blir automatisk bekymret selv. Jeg har ikke hatt noe form for blod heldigvis. Rart å paranoid man blir når man har blitt så tilfreds med tanken av å være gravid, blir jo nesten så at man ikke klarer å nyte det. Klem
Det er kjempe synd for det er ikke sånn det skal være <3 :( Nyt at du er gravid! :)
 
Det er kjempe synd for det er ikke sånn det skal være <3 :( Nyt at du er gravid! :)

Nei, det er helt sant! Må prøve det fra nå av :) Skal sies at jeg sluttet på prevensjon i sep og var gravid allerede i oktober. Så har vel følt litt på at det har gått for fort og "lett" til å være sant. Men må prøve å nyte, for er helt fantstisk å tenke på at man er det <3 Måtte kjøpe en jumpsuite lignende dress, bare for å kunne kikke på den av og til. Hehe
 
Nei, det er helt sant! Må prøve det fra nå av :) Skal sies at jeg sluttet på prevensjon i sep og var gravid allerede i oktober. Så har vel følt litt på at det har gått for fort og "lett" til å være sant. Men må prøve å nyte, for er helt fantstisk å tenke på at man er det <3 Måtte kjøpe en jumpsuite lignende dress, bare for å kunne kikke på den av og til. Hehe
Hehe jeg sluttet i august :p kan trenger ikke bety ulykke selvom man gravid fort vet du :) hehe ååå så koselig <3 Jeg har mye baby stæsj lagret på wish og ebay som jeg ser mye på :)
 
Hei! Jeg er i slutten av uke 6 og vi er utrolig glade for graviditeten, klarer ikke å tenke på annet. Sammen med det kommer jo selvfølgelig også mye bekymringer. Jeg har de fleste små symptomene på graviditet, men syntes jeg har veldig mye murringer og stikkinger nederst i magen. Tipper det er eggstokkene? (Spesielt på høyre side) Det er ikke sånn at det er ille vondt, men føles ut som mensensmerter og jeg kjenner det gaaanske godt. Det eneste som frister og som jeg gjør etter jobb er å ligge på sofaen. Skal til legen 1.desember, men føler dette kan bli en svært lang tid om disse bekymringene rundt stikkingen og murringer skal vedvare. Tenker jo på det hver gang det merkes, som er sånn hvert 5 minutt. Spesielt på ettermiddagen. På formiddagen idag kjente jeg ikke så mye til det :)

Noen som har samme erfaring/opplevelse??

Det er helt normalt. Jeg hadde masse murringer, stikninger og til og med blod når jeg var gravid for to år siden. Har en frisk og fin 1-åring :) Prøv å slappe av og ta det med ro i stedet for å bekymre deg for at noe er galt. :)
 
Nei, det er helt sant! Må prøve det fra nå av :) Skal sies at jeg sluttet på prevensjon i sep og var gravid allerede i oktober. Så har vel følt litt på at det har gått for fort og "lett" til å være sant. Men må prøve å nyte, for er helt fantstisk å tenke på at man er det <3 Måtte kjøpe en jumpsuite lignende dress, bare for å kunne kikke på den av og til. Hehe
Sånn hadde jeg det også med første :p ble gravid på første forsøk, ikke dårlig og fikk bare halsbrann og kynnere på slutten som var plagsomt :) tror det er best for ungen at man slapper av, uansett ingenting man kan gjøre dersom noe går galt! Senk skuldrene og nyt at det går så lett, og tenk på de som kanskje har prøvd i flere år :)
 
Jeg har hatt menssmerter siden før IKM, tidvis så vonde at jeg lå sykemeldt og rett ut. Det har heldigvis blitt bedre, og både fastlege og to gynekologer har fortalt meg at smerte i større eller mindre grad er helt normalt. Noen har rett og slett bare vondt. Gynekologen sa at så lenge smerten ikke er vedvarende, altså at du kjenner den konstant, så er alt mest sannsynlig helt normalt :) Så nå tar jeg mensmurringer som et godt tegn og symptom.
 
Men hallo folkens! Man må få kunne svare ut i fra egne opplevelser uten at man får beskjed om at man skremmer andre.... Man får prøve å luke ut informasjon man ikke trenger, men å si at enkelte ting er unødvendig å si, det synes jeg er unødvendig :) Her må det få være rom for å svare ut i fra egne opplevelser. Er man veldig bekymret så får man fikse seg en legetime eller lese artikler på nettet ang svangerskap og de symptomene det er vanlig å ha. Man kan ikke få munnkurv fordi enkelte kan bli livredde heller.
 
Hei! Jeg er i slutten av uke 6 og vi er utrolig glade for graviditeten, klarer ikke å tenke på annet. Sammen med det kommer jo selvfølgelig også mye bekymringer. Jeg har de fleste små symptomene på graviditet, men syntes jeg har veldig mye murringer og stikkinger nederst i magen. Tipper det er eggstokkene? (Spesielt på høyre side) Det er ikke sånn at det er ille vondt, men føles ut som mensensmerter og jeg kjenner det gaaanske godt. Det eneste som frister og som jeg gjør etter jobb er å ligge på sofaen. Skal til legen 1.desember, men føler dette kan bli en svært lang tid om disse bekymringene rundt stikkingen og murringer skal vedvare. Tenker jo på det hver gang det merkes, som er sånn hvert 5 minutt. Spesielt på ettermiddagen. På formiddagen idag kjente jeg ikke så mye til det :)

Noen som har samme erfaring/opplevelse??
Kjenner samme som deg, bare 4 uker på vei. Bekymret også, siden det er første gang jeg er gravid. Hva med deg? Håpe det kun varer en stund:)
 
Det er helt normalt med den typen smerter :) jeg ble gravid på første pp etter pilleslutt sist, og det gikk veldig fint :)
 
Men hallo folkens! Man må få kunne svare ut i fra egne opplevelser uten at man får beskjed om at man skremmer andre.... Man får prøve å luke ut informasjon man ikke trenger, men å si at enkelte ting er unødvendig å si, det synes jeg er unødvendig :) Her må det få være rom for å svare ut i fra egne opplevelser. Er man veldig bekymret så får man fikse seg en legetime eller lese artikler på nettet ang svangerskap og de symptomene det er vanlig å ha. Man kan ikke få munnkurv fordi enkelte kan bli livredde heller.
Hvorfor det egentlig? Hva er poenget. Svaret her er at det er helt normalt å kjenne smerter i magen.
 
Er somregel normalt ja. Men helt ærlig hva oppnår du ved å kritisere hva andre svarer? Jeg skjønner liksom ikke helt poenget at du ganske ofte i div tråder skal påpeke at det ikke er lurt å teste for ofte, ikke nødvendig å svare at noen blør osv. Hvorfor det egentlig?
 
Liten oppdatering! En natt hadde jeg så magesmerter at jeg lå å kaldsvetter i 20 minutter. Har stort sett hatt mageknipe i 4-5 dager fra ettermiddag-kveld-til natt. Har fremdeles ikke hatt noe form for blod.. Etter litt lesning og rådføring på apoteket kom jeg frem til at det kanskje var luftsmerter. JA, dette kan gjøre sååå vondt. Etter nå å ha begynt på Minifom har jeg ikke hatt noe magevondt, så dette annbefaler jeg virkelig.. I tillegg reagerte magen min litt på løk, hvitløk og brus allerede. Så dette har jeg kuttet ut. Bare et lite tips og heads-up for dere andre som også sliter med magesmerter :-D
 
Det er forresten også mye lettere å slappe av og glede seg over graviditeten når man ikke har disse smertene å bekymre seg over. Nå er jeg i uke 7!
 
Back
Topp