Magesmerter

Benno79

Glad i forumet
Aprillykke 2017
i går opplevde jeg noe ubehagelig.
Jeg skulle prøve meg på jobb i 2 t, gikk fint den første timen og så ble jeg kjempekvalm og fikk magesmerter.
Magesmertene er øverst i magen og er der enda. I går gjorde det vondt bare noen kom borti magen men går litt greiere nå. Fortsatt vondt og ubehagelig. Gjør vondt når jeg beveger meg og har en stølhet på en måte.
Noen som har opplevd noe lignende?

Hmmm...har vært på do både i dag og i går...
gjør vondt om jeg kommer borti magen også...
ringte legen og skal dit Kl 10.15

Kan være greit å få sjekket. Hvor langt er du på vei? Høres uskyldig ug så lenge du beskriver det som samme følelse som stølhet, men magesmerter vil de sjekke i svangerskap :-) Kan være så enkelg som luft eller at du rett og slett merker at livmoren strekker seg.

Hørtes ut som luftsmerter. Har hatt det i alle svangerskapa. Kan vere syyykt vondt!... Håper det bare er det for din del å..

Håper dere har rett.,,
Har høyt blodtrykk allerede så blir stressa av smerter øverst i magen.. sist indikerte det på problemer med morkaka men kom mye senere da..

Håper dere har rett.,,
Har høyt blodtrykk allerede så blir stressa av smerter øverst i magen.. sist indikerte det på problemer med morkaka men kom mye senere da..
Forstår du blir stresset, men det kan være så mangt. Det viktigste er å få sjekket det :-) Du er såppas tidlig i svangerskapet, at det er lite sannsynlig en svangerskapsforgiftning allerede, spesielt ikke hellp som går i leveren. Men man skal alltid sjekke, selvsagt. Har du tidligere hatt svangerskapsforgiftning? Man kan og ha svangerskaps hypertensjon, som kun er høyt blodtrykk under svangerskapet. Vet du hvor høyt det er?

Hadde svangerskapsforgiftning med første.
Vet at forgiftningen sjelden kommer før uke 20.
Blodtrykket er 130/90, eller målte for en uke siden da..

Jepp 3 dager siden. Plutselig fikk jeg vondt . Løp på do! Har slitt med slik mage i mange år. Luftsmerter :(

Jeg synes også det høres ut som luftsmerter, det kan være veldig vondt. Og har inntrykk at det setter seg litt høyere opp i magen nå som behøver gravid.

Men ville sjekket det hvis det vedvarer!! Bedre å sjekke en gang for mye - så slipper man bekymre seg også.. ;)

Jeg fikk det etter sex i går kveld. Kjente også at jeg måtte på do. Det kom store mengder luft, for å si det sånn. Så det var nok luftsmerter som gjorde det her ;)

Det viste seg å være magekatarr... og det kan jeg ikke få medisin for når jeg er gravid.. så håper gavisco hjelper

Så var heldigvis ikke farlige smerter.
Blodtrykket fortsatt høyt så skal tilbake om en uke for ny sjekk

Det viste seg å være magekatarr... og det kan jeg ikke få medisin for når jeg er gravid.. så håper gavisco hjelper

Så var heldigvis ikke farlige smerter.
Blodtrykket fortsatt høyt så skal tilbake om en uke for ny sjekk
Hva er magekatarr?

Jeg har slitt litt med samme (og særlig i graviditeter). Var noen piller man kunne ta husker jeg.. (Sikkert det du har fått) I tillegg har jeg spist brokkolispirer og det synes jeg hjelper bra (høres kanskje rart ut)! Og selvfølgelig holde seg mest mulig unna kaffe, tyggis, sterk mat osv.

Lykke til :) håper du blir bedre!

Back
Topp