Magesmerter

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei!
Jeg er 2gangsgravid, og er 8 uker Lørdag.
Er ekstra nervøs denne gangen pga vi måtte avbryte svangerskapet i uke 20 pga alvorlig hjertefeil på baby`n vår. Det er nå 4 mnd siden så jeg ble egentlig fort gravid igjen.
Men det jeg lurer på, for ca 3 dager siden når jeg lå på sofaen begynte jeg å få skikkelig vondt i magen, så fikk jeg skikkelige kramper, helt forferdelig vondt, kjentes ut som rier, så da var jeg helt sikker på at da kom alt, nå spontanaborterte jeg. Men jeg har ikke blødd noe i det hele tatt. Så fikk jeg behov for å løpe på do, da fikk jeg diare og ble bedre etter jeg fikk hvert på do. Har heller ikke hatt noen smerter siden dette, og symtomene er der fortsatt. Men jeg føler meg ikke gravid lenger, er så redd det ikke er liv der lenger.
Ringte til legen igår og forklarte hvor bekymret jeg var, men hun sa at om det er en abort så er det ikke så mye å gjøre med med det, og at det mest sannsynlig var tarmene. Jeg synes dette var et dårlig svar jeg da.
Hva tror dere dette var, burde jeg være så bekymret?
Mvh Mona.

Hei!
Jeg skjønner godt at du bekymrer deg for at noe er galt! Det blir ofte sånn at hvis en har hatt kraftige magesmerter, så tenker en automatisk at en er i ferd med å spontanabortere.Det er jo absolutt mulig, men nå har du ikke blødd noe, og det er jo et godt tegn.
Det er ikke mulig å høre fosterlyden utvendig før ca 11-12 uker, noen ganger senere.
Den eneste muligheten for å finne ut om babyen din har det bra, på nåværende tidspunkt er, å ta en ultralyd.
Det er jo lite en kan gjøre fra eller til så tidlig i svangerskapet, men hvis du ikke orker å gå uten å vite 100%, så kan jo kanskje det være en god ide!?
Det kan faktisk godt hende at svanngerskapet utvikler seg kjempefint!!!!

Masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp